Hyundai i Paris
I dag er det Hyundais tur til å lekke litt om sine Paris-nyheter. Getz blir borte, men utvalget av i-modeller øker. Getz til i20 Modellen er den tredje som bærer Hyundais i-betegnelse, og den skal som navnet indikerer posisjoneres mellom i10 og i30. SE HVORDAN i30 KLARER SEG I TEST Sammenlignet med forgjengeren Getz får i20 lenger akselavstand, og de lover også at den kompakte 5-dørskombien er større innvendig og mer dynamisk enn Getz. Fronten følger i sporet til i10 og i30 mens spesielle baklys gir bilen en særpreget hekk. Dette er en viktig bil for Norge, for det er kun i30 som selges i større antall enn Getz her på berget. - i20 ble designet og konstruert for å møte europeisk smak og behag. Den er basert på en helt ny plattform, og kjøreegenskapene er tilpasset europeisk smak. Bilen skal være i stand til å møte sine konkurrenter med hensyn til utstyr, drivstofføkonomi samt innvendig plass og stil, sier Kun Hee Ahn, president for Hyundai i Europa. Alternativer Og mens vi er i den drivstoffgjerrige gata nevner vi at Santa Fe vises i hybridutgave. Her er den 2,4-liters bensinmotoren kombinert med en elektrisk motor og et litium batteri. Resultatet skal være et CO2-utslipp på 148 g/km hvilket må betegnes som beskjedent for en SUV. SUV er også ix55 som debuterer i produksjonsklar utgave i Paris. Dette er en bil stor nok for inntil syv personer, og vi har tidligere møtt den som Veracruz (bildet over), navnet den bærer på det amerikanske kontinentet. De som stikker innom Hyundai i Paris loves også et glimt av den fullvoksne bakhjulsdrevne sedanen, Genesis, samt elegante Genesis Coupé Show Car (bildet til høyre). Artikkel fra www.firmabil.no URL: |