Virkelig Tung Mercedes
Mercedes-Benz har gjenopplivet Pullman-uttrykket. 4,8 tonn veier den. Pullman-vogner
Disse endringene pluss omfattende pansring gjør at det hele ender på 4,8 tonn, og føreren må ha lastebillappen. Så mye last får han imidlertid ikke ha i bilen sin – 500 kg går grensen på. Kortesje? Med andre ord: Potentat og hans fete kone i de to bakerste setene, assistent og livlege i setene foran der de sitter med ryggen mot kjøreretningen, sjåfør og livvakt i forsetene, og det er ikke mye bagasje han får plass til da. Men vi må vel forutsette at Ingen Pullman Uten Kortesje. Fra Stuttgart fortelles det at det allerede er solgt et halvt dusin eksemplarer ”til en pris i den øvre sekssifrede tallrekken”. Diskresjon er en selvfølge, så hvilke lands utviklingspenger som har gått til dette vet vi ikke ennå, men det blir kjent så snart bilene blir levert. Du gjemmer ikke akkurat bort en slik maskin for TV-kameraene. Ikke basert på Maybach Det eneste som vel egentlig er virkelig interessant med denne historien er vel at det er en Mercedes-Benz som blir bygd om til dette formålet, og ikke en Maybach. Det, sammen med det faktum at Maybach-produksjonen nå er på en takt som tilsvarer færre enn 300 i år, kan vel tyde på at dette overklassemerket ligger på sotteseng. Ingen kommer til å gråte i begravelsen. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |