GT-R på steroider
Du skal være temmelig kresen om du ikke nøyer deg med en vanlig Nissan GT-R. Men er du blant de virkelige fantastene, kan du få hjelp til å leve ut drømmene av Cobra. Dyrisk Før bilen er offisielt lansert i Europa, har den fått fete overskrifter hos de som har kjørt den. Motoren er en 3,8-liters V6 med dobbel turbo som yter hele 485 hk. Firehjulsdrift sørger for at kreftene effektivt overføres til veibanen. LES OM VÅR PRØVEKJØRING PÅ ESTORIL Men dette er åpenbart ikke tilstrekkelig for Cobra N+ som snart har klar sin spesialutgave av bilen. Det snakkes om 550 hk og et maks dreiemoment på 680 Newtonmeter (fra 582 Nm). For å oppnå dette har Cobra N+ omprogrammert bilens CPU, øket turbotrykket med 0,15 bar og montert et sportsfilter. De har også et eget eksosanlegg under utvikling. HER KAN DU SE HVA BLADET BIL SKREV OM GT-R Dermed kan de skryte av 0 – 100 km/t på 3,5 sekunder og en potensiell toppfart på ca 320 km/t. Men de stopper ikke med dette – de planlegger også en Cobra N+ Race Performance motor med hele 620 hk og 800 Nm. Sportsligere Cobra N+ tilbyr også mer sportslig hjulopphengning og bremser til den japanske sportsbilen. Spesialdesignede 21-tommers felger fyller hjulbuene perfekt og sørger samtidig for nok plass til 8-pots bremsecalipere og 405 mm skiver på framakselen. Men det er ikke bare ytelsene Cobra N+ gjør noe med. De påtar seg også å pynte på utseendet gjennom en ny front med større luftinntak. Dette bidrar også til bedre marktrykk og sørger for ekstra kjøling av motor og bremser. Sideskjørt gir bedre luftstrømmer mellom for- og bakdører mens bakstussen stikker dypere og har en innebygd diffuser. Med hensyn til interiørpakker kan kunder hos Cobra N+ velge mellom luksus eller sport. Førstnevnte er utført i skinn og Alcantara mens sportspakken har lette sportsseter i karbonfiber, 6-punkts belter og veltebur. Dermed er du klar for nærmeste racerbane – ideelle omgivelser for Nissans nye GT-R. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |