Fra OPC til Buick
Regal er en Opel Insignia kledd ut som en Buick. Her er utgaven som skal få adrenalinet til å bruse. Nå blir ikke Buick-utgaven like ekstrem som den fra Opel OPC. I stedet for en 2,8-liters V6 har dem amerikanske utgaven – utypisk nok – en 2,0-liters firer. Med turbo yter denne 255 hk og har et dreiemoment på 400 Nm. Glem automatgir – her må selv amerikanere finne seg i å bruke spaken mellom setene for å velge ett av de seks trinnene. Og foretas skiftene kjapt nok, skal null til hundre gå unna på snaue seks sekunder. Firehjulsdrift og differensialbrems skal sørge for effektivt å overføre musklene til asfalten fra Regal GS showmobilen. LUKSUSBIL: Her er Buick LaCrosse Eksteriør og interiør er utstyrt med sporty detaljer som 20-tommers spesialfelger og seter fra Recaro. Bakkeklaringen er redusert og Bridgestone-dekkene er klare for høye hastigheter. Selv om Buick Regal GS (for Gran Sport) presenteres som et rent konsept, er det nok gode muligheter for at GM setter den i produksjon. Det går neppe lang tid før vi får det bekreftet. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |