Toyota Danmark velger samlet IT-løsning fra ADPAlle danske Toyota-forhandlere vil nå benytte ADPs DRACAR+ som IT-løsning i sine forretninger.
- Toyota Danmark har ønsket å inngå en strategisk samarbeidsavtale med én leverandør for å oppnå ensartethet, og for å sikre at forhandlerne har den mest optimale IT-løsning, sier Niels Sværke, IT-sjef hos Toyota Danmark.
- Samtidig understøtter løsningen alle Toyotas krav om å kunne levere best mulig kundeservice og høyeste kvalitet til kundene.
Avtalen er ASP-basert, noe som betyr at alle forhandlerne blir tilknyttet ADP datasenter i Vejle, og dermed kan man unngå lokale servere. Alle programmer kan kjøres direkte fra datasenteret, slik at den enkelte forhandler slipper å investere i servere, samt bruke tid på vedlikehold og oppdateringer. Derfor er Microsoft Officepakken, email-håndtering, m.m. også en del av avtalen. - Det er en stor fordel for våre kunder når de har en ASP-løsning. Det gir dem langt mindre IT-relatert arbeid i det daglige, og gir dem en unik mulighet til å fokusere 100 % på deres kjerneforretning, og sikrer en enda bedre kundeservice, sier Ib Kimose, ADPs Key Account Manager for Toyota. Datasenterløsningen gir også den fordelen at brukerne kan benytte såkalte tynne klienter, det vil si små PCer som er billige i innkjøp, og som krever et minimum av vedlikehold. Ved å unngå lokale servere, og ved bruk av tynne klienter, kan det spares opp imot 80% strøm. Dette er helt i tråd med Toyotas strategi om å være foran også når det gjelder minimering av CO2 utslipp. Ut over dette har ADP kunnet tilby en avansert skriverløsning som er fullt integrert, og reduserer både forbruk av papir, toner og strøm. Avtalen omfatter rundt 1.000 brukere, og implementeringen hos de enkelte forhandlere har allerede startet. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |