[]
[] [firmabil.no] []

Når Hummer blir for liten


Stein Pettersen



Den som trodde tiden for store SUVer var over hadde ikke regnet med japansk-amerikanske 213 Motoring.

Hummer ble på mange måter symbolet på bilistenes bidrag til klimakrisen.

GM har tatt konsekvensen av både det og den store øknomiske krisen, og er i ferd med å gravlegge merket, men der ute finnes det fortsatt de som ikke synes en bil kan bli stor nok.

Det Japanske selskapet Calwing har en egen filial i Los Angeles, som heter 213 Motoring. Der har man bygget en Hummer som de kaller Ultimate six.

Ekstreme felger
Det var en gang at 17-tommers felger var store. I dag leveres selv familiestasjonsvogner med 20 tommere rett fra butikken.

Derfor har selvsagt Hummer-monstret ikke mindre enn 24-tommere med dimensjon 315/35. Regn med at det merkes på lommeboka når du skal bytte seks dekk på den størrelsen.
 
Det blir neppe mørkt igjen
Plassert i fronten sitter 10 lykter, noe som burde gjøre det månelyst andre steder enn hjemme når du skal vise frem denne doningen til resten av familien.

Vi har ikke fått det med oss, men i følge Calwing er det tydeligvis et problem at Hummer er i minste laget.
 
Derfor har man like gjerne forlenget hele bilen, noe som gjør at det har blitt plass til en supergedigen flatskjerm, en bar og naturligvis benplass til selv de lengste av oss.

Artikkel fra www.firmabil.no
URL: