IT offensiv fra VW/AudiPå Automechanika hadde VW og Audi hver sin kjempestand. Begge har tatt noen nye initiativ innen it og elektronisk kommunikasjon. Hva med instruksjonsbok på smartFonen? Bordbuch 2.0 het prototypen på en smart app fra Audi. Både Audi og VW leverer nå elektronisk reparasjons- og verkstedinformasjon til alle aktører. I Audi-utgaven har den fått et sjarmerende navn: erWin. Foreløpig 19 språk og tilbud på en flat rate. Et annet hyggelig navn er Elsa, og ElsaPro er et verkstedsystem som deres nye diagnosesoftware er knyttet opp mot. Ved hjelp av internett og for eksempel en stor erfaringsdatabase skal man kunne unngå en rekke av dagens gjentatte reparasjoner. Aktivt Salg er et VW-program der servicemarkedstiltak skreddersys så perfekt som mulig. Aktiviteter blir bare rettet mot dem det er aktuelt for. Du kommer ikke til å få tilbud om AC-service dersom bilen din ikke har AC, eller det spesielle påsketilbudet går i hvert fall ikke til deg som allerede har både takboks og hengerfeste. Følelsen av individuell behandling skal gjelde hele veien. Problemet for hele organisasjonen må være å holde de merkespesifikke løsningene merkespesifikke. Man venter tross alt mer fra en Audi- enn fra en Seatløsning. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |