[]
[] [firmabil.no] []

Sesongen i boks for Petter Solberg


Terje Ringen



Det har vært mange spekulasjoner om Petter Solbergs fremtid. Nå bekrefter teamet at sesongen er i boks.

Tidligere denne uken skrev vi at så ut til å gå veien for Petter og hans private team.

LES: Intet er offisielt…

De siste brikkene falt på plass i tolvte time, da falt en viktig sponsor på plass – verktøykjeden Tools.

– Uten Tools hadde jeg ikke kunnet kjøre, innrømmer Petter Solberg, og avtalen kom faktisk to timer før fristen for påmelding i Sverige gikk ut.

– Det var spennende helt til siste slutt, men vi ville begge ha denne avtalen i havn, forteller Petter, og henviser til industrivarekjeden Tools som har vært samarbeidspartner for rallyteamet i to år allerede.

– Jeg er utrolig glad for at samarbeidet fortsetter, sier Petter Solberg. De har utstyrt oss med verdens beste verktøy, og de er helt rå på logistikken.

Petter sikret seg tredjeplass i fjorårets VM-sesong, noe som er langt over hva andre privatførere har vært i nærheten av i nyere tid.

– Det er et resultat av målbevisst jobbing gjennom hele sesongen, forklarer Petter Solberg.

– Uten knallhard jobbing fra teamet, og profesjonelle sponsorer, hadde dette overhodet ikke vært mulig. Nå er oppkjøringen til en ny sesong i full gang, og målet er å klatre enda høyere på resultatlistene. Med proffe partnere som Tools på laget, vet jeg at det er mulig!

Også Tools er meget fornøyd med å fortsette samarbeidet med den sprudlende rallyføreren.

– Etter to spennende og fartsfylte år med Petter Solberg, gleder vi oss nå over at alt er klart for en ny sesong, sier markedssjef i Tools Norge, Anders Olaussen.

– Jeg må innrømme at vi er både overrasket og imponert over hvor langt man kan komme med rå viljestyrke, og det gjelder både Petter og teamet rundt. Det er til inspirasjon for oss når Petter Solberg, med sin presisjon, helst vil ha vårt verktøy.

Et nytt regelverk fra FIA introduseres i år, og det betyr at fjorårets rallybiler er gammelt nytt. De nye reglene gjør at man går fra den gamle 2-liters motoren til en 1,6-liters motor. Girkasse-designen vil være lik for alle, og bilene får et enklere system for firehjulsdrift.

Petter Solberg kommer i 2011 til å kjøre en Citroën DS3 WRC, tilsvarende den som benyttes av Citroëns fabrikkførere.

– I en sesong som byr på nye biler og nytt regelverk, er det spesielt viktig at teamet vet at vi kan stole på verktøyet vi benytter, og vi vet av erfaring at Tools kan vi stole på, avslutter Petter.

Men før WRC-sesongen starter i Sverige om en måned, skal Petter prøve seg i Rally Monte Carlo for første gang på tre år. Der stiller han til start i en Peugeot 207 Super 2000 i skarp konkurranse med storebror Henning i en Ford Fiesta og Andreas Mikkelsen i en Skoda Fabia.

Du finner mer informasjon her på BilNorge.no neste uke


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: