"Alle mot alle" i 2011
Til tross for at alle erkjenner at konkurransen blir enda tøffere enn den var i fjor, budsjetterer lederne for de frie verkstedskjedene med fortsatt vekst i 2011.De største aktørene på servicemarkedet er gjennomgående optimistiske ved inngangen til 2011, melder MotorBransjen i sitt årsnummer, som er hos abonnentene i dag.
Der forteller blant andre toppsjef Frode Martinussen i Meca Norway at de har klare ambisjoner om å vokse videre i år.
- Etter en omsetningsøkning på omkring 17 prosent i fjor, budsjetterer vi med en vekst på 10 prosent i år, sier han.
Meca har som ambisjon å utvide kjeden med rundt 25 nye verksteder.
Foruten å kjempe mot de merkeautoriserte verkstedene, blir det også en tøffere kamp kjedene mellom.
- Jeg tror at Mekonomen-kjeden vil oppleve like mye konkurranse fra de andre kjedene som fra merkeverkstedene, sier adm direktør Petter Torp i Mekonomen Norge i et intervju med MotorBransjen.
Foruten intervjuet med lederne for de største verkstedkjedene, er MotorBransjens januar-utgave som vanlig pakket med statstikker, analyser, intervjuer og prognoser for bilsalget i det kommende året.
Fra innholdet i denne utgaven:
- Statistikker: "Alt" om bilsalget i 2010 - og alle bilmerkenes prognoser for 2011.
- Importørintervjuer: MotorBransjen har intervjuet alle bilimportørene. Her er deres tanker og mål for 2011.
- Forskjeller i servicepraksis: Bilimportører hevder at kjedeverksteder ikke utfører service i henhold til fabrikkens retningslinjer.
- 2010 - året hvor bransjen gav gass: Små og store begivenheter i bilåret som gikk.
Bestill MotorBransjens årsnummer HER
Artikkel fra www.firmabil.no URL:
|