[]
[] [firmabil.no] []

Monte Carlo Historique 2011


Tom Berve



En ukes tid etter at Rally Monte Carlo er flagget av, er det klart for Rally Monte Carlo Historique. Med stor norsk deltagelse.

Det tidligere Team Guttemusikken bytter navn til Billerud Motorsport, Challenge og Racing Support.

Ove Billerud har igjen tatt initiativ til support med transport av biler, drivstoff, dekk, deler og verktøy.

Teamet har kjøpt sin egen biltransport-trailer som skal gjøre transport til startsted og hjem etter avslutning, enkelt og fleksibelt. Det er også mulighet for å plukke opp biler som bryter sammen underveis.

Sjåfør på traileren er Gunnar Børli. Thomas Berve er ansvarlig for support, og han har med seg Ole Thomas Hansen. De kjører en Rexton med lukket henger.

De som skal ha support av team Billerud Motorsort i år er:

Start nr
Bil
Fører
Kartleser
60
BMW 2002 tii
Thorbjørn Bye
Oddvar Moland
128
Opel 1900 GT
Torleif Håvi
Lars Håvi
132
VW 1303S
Tom Gulbrandsen
Morten Karset
137
Porsche 911 T 2,2
Tore Johannessen
Arne Frogner
145
Volvo 142
Lars Lie
Peter Lie
167
Volvo 142
Trond Martinsen
Tore Martinsen
176
Porsche 924 Turbo
Tore Berntzen
Lasse Hansen
180
Volvo 122S
Ove Billerud
Marius Billerud
185
Saab 96 V4
Pekka Stenhagen
Helge Roald
252
Peugeot 504 Coupe V6
Benny Christensen
Olav Folke Hauge

Tidspunkt for opplasting av biler og utstyr var fastsatt til 23. januar på Billerud sitt anlegg på Skotterud. Vask av biler før opplasting var ordnet.

Anlegget var åpent, langbord var dekket, og vaffelpressene gikk på overdrive.

Det ble en veldig hyggelig samling, May Billerud og Berit Berve sørget for at det var godt med kaffe og vafler på bordet hele tiden.

De siste forberedelser ble gjort, erfaringer ble utvekslet og det ble lagt godt grunnlag for god kommunikasjon etter hver dag med kjøring.

Traileren med bilene har avreise mot Warsawa mandag 24., sjåfører og kartlesere flyr til Warsawa et par dager senere og får bilene utlevert før den offisielle starten der.

Supportteamet kjører rett til Mulhouse i Frankrike hvor første oppdrag skal utføres med skifte til piggdekk. Deretter bærer det rett til Monte Carlo.

Det er avhengig av hvor hektisk det blir med service og drivstoff fylling, hvor mange rapporter som blir sendt.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: