Mercedes-coupé for folket
Vi har visst en stund at Mercedes har en ny variant på C-Klasse under utviklingen. Her er C-Klasse Coupé. Mercedes feirer sitt 125-årsjubileum i år, og blant elementene i markeringen er en helt ny C-Klasse Coupé som skal debutere i Genève neste måned. Modellen inneholder all den moderne teknologi man finner i den oppdaterte C-Klassen, og ifølge Mercedes er den skreddersydd for aldersgruppen 35 til 45. Og merket kan vel trenge litt påfyll av yngre kundegrupper. LES OGSÅ: Fikser på C-Klasse Klassisk
Bilen er 41 mm lavere enn C-Klasse sedan, og har en klassisk coupé-form med skrånende c-stolpe, korte overheng framme og et langt panser. C-Klasse Coupé har et sportslig og førerorientert interiør med tre runde instrumentklokker og tre-eket sportsratt. Bilen har fire separate sportsseter med god komfort, og om ønskelig kan den leveres med nedfellbare bakseterygger. Hi-tech
Bilen har en ny generasjon telematikk som skal debutere i Genève på C-Klasse sedan og stasjonsvogn. Dette innebærer blant annet mer logisk betjening, større skjermer, overføring av telefonlister, visning av sms-meldinger, samt trådløs overføring av musikk via Bluetooth og USB interface. Multimedia-systemet Command gir tilgang til Internett. Når bilen står stille, kan fører og passasjerer surfe på nettet via Mercedes-Benz online service, og blant annet benytte Googles karttjenester. Fem motorer
C-Klasse Coupé tilbys med tre bensin- og to dieselmotorer – alle med direkteinnsprøyting og start/stopp som standard. De er også klassifisert med BlueEfficiency-symbolet. C 220 CDI, C 250 CDI og C 180 leveres med 6-trinns manuell girkasse som standard. C 250 og C 350 har 7G-Tronic Pluss automatkasse. Toppversjonen C 350 med V6 bensinmotor har 306 hk og et maks dreiemoment på 370 Nm. Snittforbruk er respektable 0,68 liter på mila. Den mest utslippsvennlige utgaven er C 220 CDI. BlueEfficiency. Med 170 hk og 400 Nm, klarer den seg med et snittforbruk på 0,44 l/mil, tilsvarende et CO2utslipp på 117 g/km. Her er viktigste data for de fem modellene:
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |