[]
[] [firmabil.no] []

Land Rovers første Plug-in


Terje Ringen



Land Rover røper hva de skal vise i Genève. Blant nyhetene er en Range Rover som kan skilte med 89 gram.

Range_e er en diesel-hybrid prototyp basert på Range Rover Sport. Den er en av flere eksemplarer som ruller rundt som testlaboratorier for ny teknologi.

Bilen har en 3-liters TDV6 motor koblet til en 8-trinns ZF automatgirkasse og en elektrisk motor. Batteriene kan lades fra strømnettet over natten, i tillegg til at de lades under retardasjon.

Range_e kan kjøres på ren el-drift over en strekning på ca 32 km. Dermed får den godkjent et gjennomsnittlig CO2-utslipp på 89 g/km.

Bilen har en potensiell toppfart på 193 km/t og en potensiell rekkevidde, med full dieseltank og fulladede batterier, på hele 111 mil.

En annen debutant på utstillingen er nye Range Rover Evoque som vises i begge karosseriformer, med henholdsvis tre og fem dører.

Den minste Range Roveren tilbys med en rekke løsninger på designfronten. Både når det gjelder eksteriør og interiør kan man velge forskjellige pakker, eller man kan få bilen skreddersydd helt etter egne ønsker.

Range Rover Autobiography Ultimate Edition er, som navnet antyder, den mest luksuriøse Range Rover noensinne, om vi skal tro pressemeldingen fra Land Rover – og den er det vel ingen grunn til å betvile. Håndarbeid, kuer og trevirke er sentrale elementer her.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: