Skoda setter ny kurs
Nye Octavia kommer til å være første bil med Skodas nye, tøffere design – Tysk-tsjekkerne har også pusset opp logoen. Det er ikke bare i Norge det går bra for Skoda. Med over 750.000 biler solgt i 2010, er det nå klart for å ta et steg fremover, og det for et merke som lenge har vært kjent for å ta svært korte steg. Den hvite femdørs kompaktbilen som bærer navnet Vision D, baner veien for det som kommer til å danne grunnlaget for neste generasjon Octavia. Vision D har en større grill, med mindre og mer minimalistiske frontlykter enn vi kjenner fra dagens Skoda-modeller. ”Keep it simple” Bak har konseptbilen en litt butt avslutning, mens trikset med horisontale linjer gjør at bilen virker bredere enn den er. De C-formede baklyktene gir også en klar signatur. Innvendig byr konseptbilen på skarpere kanter enn vi kjenner fra Skoda så langt. Litt inn i fremtiden føles det nok også med bruken av gjennomsiktig plast i senterkonsollen, jeg ser vel ikke helt for meg at det finner veien frem til produksjonslinjen.. Hele interiøret er utviklet med fokus på plass, og designerne har utnyttet den lengre akselavstanden så godt som mulig for å skape ekstra plass både til passasjerer og bagasjen Til produksjon Den nye logoen skal være på plass i tide til å prege alle merkets modeller fra 2012. Den endres nå i forbindelse med at det er 20 år siden Volkswagen kjøpte seg inn i Skoda. En ny Octavia blir viktig når Skoda nå skal ytterligere på banen, ikke minst i Kina. Målet er å doble salget innen 2018. SE VIDEO FRA SKODA-LANSERINGEN:
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |