[]
[] [firmabil.no] []

Mer godteri fra Aston Martin


Stein Pettersen



Uansett om det er et behov for å fylle rommet mellom DB9 og DBS er Virage en strålende måte å gjøre det på.

Virage er tilbake, det er første gang siden 1996 at dette navnet finnes på en Aston Martin.

Kuwaitisk-britiske Aston Martin har sett riktig godt etter, og funnet ut at det er plass til enda en modell mellom deres to strålende DB9 og DBS.

Bilen deler plattformen som brukes av både DB9 og DBS, og Aston Martin sier at de har brukt tiden godt til å videreutvikle kjøredynamikken hentet fra disse to bilene og nå plassert i Virage.

Kjent motorisering
Kreftene hentes fra selskapets egne håndbygde seksliters V12-motor som yter 490 hestekrefter og 570 Newtonmeter med dreiemoment.

Ut fra motoren går kreftene gjennom den sekstrinns Touchtronic II-kassa vi kjenner fra Rapide.

Det bør sørge for at 0-100 går unna på 4,6 sekunder og med en toppfart som garantert vil gjøre deg til fotgjenger og Hedmarking i løpet av forholdsvis kort tid.

Justerbar demping
Virage får med seg det nyutviklede Adaptive Damping System (ADS), som har fem ulike innstilinger, fra normal til sportsligste sport.

Et trykk på sportsknappen sørger også for skarpere gassrespons og en girkasse som skifter raskere samtidig som den lar deg henge lenger på girene opp mot turtallssperra.

På standardutstyrslista finner du også keramiske bremser noe som selvsagt skal redusere faren for bremsefading samtidig som det gjør den uavfjærede vekten mindre.

Ifølge Aston Martin er vektfordelingen nøyaktig 50/50.

Kjente trekk
Det er lett å identifisere Virage som en Aston Martin. Den store grillen ligner både på dagens ordinære produksjonsmodeller samtidig som den også tydelig viser slektskapet til superdupersportsluksusbilen One-77.

Sjekk også hvordan frontlyktene følger konturene bakover som vi kjenner fra Rapide.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: