[]
[] [firmabil.no] []

Range Rover med "full pakke"


Knut Moberg d.e



Når nye Range Rover Evoque nå lanseres i Norge, vil de fleste kundene velge ”full pakke”. Få vil ha billigversjonen med tohjulsdrift, hevder importøren.

Allerede før lanseringen av Range Rover Evoque, har norske forhandlere 250 underskrevne kontrakter på bilen.
 
Siden importørens kvote er på i alt 300 Evoque til Norge i år, vil det bli rift om bilene.
 
- Drøyt 50 kontrakter kom da bilen ble internasjonalt lansert, der de fleste bestilte bilen kun etter bilder og omtale på Internett.
 
Det sier salgsdirektør hos importøren BC Norway AS, Rune Pedersen, som legger til at han aldri har opplevd maken til respons på en bilmodell.
 
- Vi var spente på hvilke modeller kundene ville velge av de i alt 9 fargene og 16 ulike innredningene.
 
- Kundene velger bilene med mest utstyr, det vil si Dynamic-modellen, som nærmest har det meste av utstyr som standard, sier han.
 
LES OGSÅ: Evoque er priset

Det er også mulig med "skreddersøm", så du skal være sikker på at den skiller seg fra naboens.
 
- Det er stor etterspørsel etter automatgir, og det vi faktisk har solgt minst av er varianten med tohjulsdrift til 450.000. Jeg vet faktisk ikke om vi har en eneste bestilling på denne modellen.
 
- De fleste bilene vi selger koster fra 600.000 og oppover, sier Pedersen.
 
Bilene med firehjulsdrift lanseres i første uken av oktober. Om noen skulle velge tohjulsdrift, må de vente i minst seks måneder. Det er nemlig en av de siste variantene Range Rover setter i produksjon.
 
LES OGSÅ: Debut for 5-dørs Evoque
 
Størst i Norden
Adm. direktør Per Temmesen i det danske selskapet British Car Import har ansvaret for salget av Jaguar i Danmark og Sverige, samt Land Rover og Range Rover i Danmark, Norge og Sverige.
 
- Norge blir det største markedet for Range Rover Evoque, sier han.
 
Selv om Evoque kan registreres som varebil i Danmark (der er det bare lengden i varerommet som avgjør, ikke høyde eller bredde) er det nordmenn som har bestilt flest biler.
 
På årsbasis regner importøren med å selge mellom 500 og 700 biler i Norge. I følge salgsdirektør Rune Pedersen blir den største utfordringen å skaffe nok biler.
 
- Det er nemlig ikke bare i Norge etterspørselen er stor etter Evoque, sier han.

Artikkel fra www.firmabil.no
URL: