Racerførerens våte drøm
Her er siste tilskudd i Porsches familie av kunderacere. Den er godkjent for en rekke internasjonale løp. Porsche 911 GT3 RSR er et bra utgangspunkt enten man skal kjøre 24-timersløpet på Le Mans, FIAs langdistanse-VM eller en av de andre store seriene på et av verdens fem kontinenter. 2012-modellen er fortsatt basert på den utgående 997-utgaven, og er utviklet fra den ultimate gateraceren – Porsche GT3 RS – en bil du ser i hopetall av en vanlig hverdag på Nordsløyfa. Med en påbudt restriktor som begrenser luftinntaket yter 911 GT3 RSR 460 hk. Girkassen er 6-trinns sekvensiell og styres via hendler på rattet. LES OGSÅ: Gave til Nordsløyfas venner Sammenlignet med fjorårets, har 2012-modellen lagt på seg 48 mm i bredden i tråd med reglementet A.C.O. LM GTE, som blant annet benyttes på Le Mans. Det velkjente scoopet på panseret er borte – i stedet har bilen fått store åpninger foran bakhjulene, slike vi bl.a. kjenner fra 911 GT2 RS gateracer. - Våre kunder kan forvente en teknisk moden racerbil med høye ytelser som skal gjøre dem konkurransedyktige i internasjonale langdistanseløp, eier Hartmut Kristen, sjefen for Porsche Motorsport. Bilen er nå inne i sin avsluttende testfase på forskjellige baner verden rundt. De som er villig til å bla opp 498.000 euro pluss evt. avgifter, kan sikre seg et eksemplar fra januar 2012. Vi andre får nok nøye oss med en i skala 1:43 på skrivebordet.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |