Qashqai med riktig motor
NETTKJØRT: Med 1,6-liters dieselmotor med 130 hester er Qashqai med 4WD blitt gunstigere i pris – rett og slett attraktiv for bredere kundegrupper. Endelig er Qashqai på plass med en dieselmotor som gjør den mer tilgjengelig med firehjulsdrift. Tidligere har det ikke vært andre alternativer enn 2,0-liter med 150 hk hvis man ville ha kombinasjonen dieselmotor og firehjulsdrift, en motor av langt fra fersk Renault-opprinnelse. Med 130 hester på stallen, istedenfor 150, reduseres prisen med 90.000 kroner – noe som både skyldes lavere effektavgift og at storebror er kombinert med automatgir. Solid moment Førermiljøet er oversiktlig, med et enkelt dashbord med tradisjonell design og ryddig og tydelig instrumentering. Interiøret gir god kvalitetsfølelse, samtidig som Qashqai har god sittekomfort. God bakkeklaring Dessuten er maks tilhengervekt fortsatt 1400 kg. Med trekk på alle fire skal du ha en usedvanlig dårlig hyttevei hvis denne bilen må gi opp underveis. Den nye motoren er tilgjengelig på både den vanlige Qashqai og på den varianten vi har kjørt her, Qashqai +2 som har mulighet for syv seter.
Konkurrenter: VW Tiguan, Mitsubishi ASX, Toyota RAV4, Subaru XV, Kia Sportage, Hyundai ix35, Ford Kuga.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |