Polo tar opp kampen
Volkswagen Polo har tradisjonelt vært bestselger blant småbilene i Norge, men i år får den bank av en splitter ny Yaris. I fjor ble det ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken registrert 2980 nye Polo, noe som ga en markedsandel på snaue 15 prosent i segmentet. Avstanden til nærmeste de konkurrentene, Yaris og Fiesta, var på over 1000 biler. Men så lanserte Toyota sin nye Yaris med et brak, noe som har medført at den nå troner alene på toppen blant småbilene med 20 prosent markedsandel, dobbelt så mye som Polo. Ja, faktisk er Yaris Norges tredje mest solgte bil i år, like bak Avensis og litt lenger bak Golf. LES: Vår prøvekjøring av ny Yaris 85 prosent av de som har kjøpt ny Yaris, har valgt en bil med bensinmotor. Og nå gjør Volkswagen et offensivt fremstøt for å møte den økte konkurransen fra Yaris. Med umiddelbar virkning senker de prisene på Polo og Polo Cross med bensinmotor. Nedgangen er på mellom 6.000 og 15.000 kroner – avhengig av utstyrsnivå. Startprisen for en Polo Cross med automatgir synker med hele 20.000. Tidligere måtte du nemlig velge 1,6 TDI 90 hk for å få denne kombinasjonen – nå kan du i stedet kjøpe en 1,2 90 hk TSI med DSG girkasse. - Med nye og konkurransedyktige priser på bensinmotorene vil Volkswagen Polo være bedre rustet til å gjenerobre tronen som Norges mest kjøpte småbil, sier direktør Ulf Tore Hekneby. - Bensinmotorer har blitt enda mer aktuelle som følge av endringene i bilavgiftene, særlig for kjøpere av bilene i de minste klassene. Det har vært viktig for oss å få frem gode tilbud også til disse kundene, sier Hekneby. Her kan du selv sammenligne nye og gamle priser for utvalgte modeller:
* Sammenlignet med 1,6 90 hk TDI - 1,2 90 hk TSI er ny i Norge Artikkel fra www.firmabil.no URL: |