300 hester i ny Audi S3
Få dager etter Audi avslørte A3 Sportback, kommer nyheten for den som ønsker mest mulig potens. 32 bilder og video. Som forventet topper Audi A3-serien med en S3. Den nye essen er vesentlig mer potent enn forgjengeren – fra en 2,0-liters TFSI-motor henter Audi ut hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 380 Newtonmeter, mot 265 hk / 350 Nm i forgjengeren. Slikt blir det ytelser av – null til hundre kan foretas på 5,1 sekunder med S tronic girkasse (5,4 sek. med manuell) mens potensiell toppfart er sperret ved 250 km/t. Men trass ytelsene er snittforbruket på anstendige 0,69 liter på mila (0,70 med manuell kasse). Godlåt S3 er utstyrt med sportsunderstell, og bakkeklaringen er 25 mm mindre enn på A3. 18-tommers spesialfelger er standard, og det er også Audi Drive Select som lar deg påvirke gassrespons, girskift og styring etter dagsformen din. (saken fortsetter) Styringen er dessuten progressiv slik at den ved høyere hastigheter og skarpe svinger fremstår som mer direkte enn ved normal komfortkjøring. LES: Vårt førsteinntrykk av ny A3 Bagasjerommet har et volum på 365 liter og øker til 1100 liter dersom bakseteryggene felles ned. Audi ultra lettvektteknologi og utstrakt bruk av aluminium gir S3 en egenvekt på 1395 kg. Sammenlignet med forrige generasjon er dermed over 60 kilo slanket bort. Detaljer Interiøret er kledd i sort med kontrastsømmer. Sportseter i skinn og stoff er standard, flere skinnkvaliteter og egne S sportseter er også tilgjengelig. Online Audi S3 kan dessuten, som den første bilen i sin klasse, leveres med LED-hovedlys. Nye Audi S3 leveres i 14 ulike lakkfarger, deriblant Panther Black og Estoril Blue som er forbeholdt Audis S-modeller. Bilen premierevises på bilutstillingen i Paris og lanseres i Norge 1. kvartal 2013. Prisen er ikke klar, men den vil trolig ligge på rundt tre kvart million kroner. Flere former Og da Audi ga oss de første hint om ny A3 på Genève-utstillingen i 2011, var den pakket inn som en sporty sedan – en karosseriform de har bekreftet skal komme på et senere tidspunkt. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |