Oppgradert Verso
Flerbruksbilen Toyota Verso har gjennomgått en solid revisjon. Resultatet er ny front, oppgradert førermiljø og skarpere kjøreegenskaper. Toyota Verso har nå fått friskere frontdesign på linje med de andre nye modellene, som Auris og Yaris. Som tidligere leveres den med 7 seter, men den leveres ikke som hybrid. Det er to grunner til at Toyota ikke har utstyrt Verso med et hybridalternativ. Den produseres i Tyrkia, i en fabrikk som ikke kan produsere hybridmodeller, og dessuten ville en hybridversjon av Verso være en kannibal i forhold til Prius +Seven. Nye deler Hjulopphenget er strammet opp både foran og bak, slik at Verso nå takler noe mer aktiv kjøring. Den er med andre ord ikke fullt så komfortorientert som før. I denne sammenhengen teller det også at karosseriet har blitt noe stivere. Støynivået er redusert på grunn av bedre støyisolasjon, samt at selve motoren på dieselutgaven har blitt mer støysvak samtidig som den er 10 kg lettere. Plastisk kirurgi Nytt er det også at xenon- og LED-lys kan leveres som en lyspakke på alle utstyrsnivåer, ikke bare på øverste nivå som tidligere. Tre motorer står på menyen, to bensin- og en diesel. Minstemann er en 1,6-liter bensinmotor som yter 132 hk. Her starter prisene på 292.800 kroner, riktignok med noe beskjedent utstyrsnivå. Vil du ha trinnløst automatgir, er det 1,8-liter bensinmotor med 147 hk som gjelder, og da starter prisene på 339.900 kroner med utstyrsnivå Active, et nivå som importøren tror at de fleste vil velge. Modifisert motor Toyota Norge har satt seg som mål å selge 550 Verso i inneværende år. De forventer en fordeling på 40 prosent diesel og 60 prosent bensin. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |