[]
[] [firmabil.no] []

Enda en Fiat 500


Terje Ringen



Fiat lanserer et nytt medlem i den stadig voksende 500-familien. 500L Living har inntil 7 seter.

Bilen skal lanseres i forbindelse med 6-årsmarkeringen av Fiat 500 i juli, men har svært lite til felles med den retro-designede småbilen. Den skal være et alternativ for de som vil ha med seg mye eller mange, uten å gå på akkord med design og stil.

Fiat betegner den som en MPW (for Magic Purpose Wagon) og hevder 500L Living er smidig som en bybil, komfortabel som en bil i Golf-segmentet, og romslig og praktisk som en MPV.

Innholdsrik
De påstår at bilen er den mest kompakte 5+2-seter i segmentet – for meg høres ikke det direkte positivt ut. Med en legde på 435 cm, en bredde på 178 cm og en høyde på 167 cm er den 20 cm lenger og 1 cm høyere enn 500L.

LES OGSÅ: 500 for familien

At de kaller den en 5+2-seter kan nok gi en pekepinn om at komforten i tredje seterad ikke er spesielt godt egnet for langbente på lange turer. Som 5-seter har den et bagasjerom på 638 liter.

For alle
Fiat er så ublu å hevde at dette er «den første bilen for hele familien som appellerer til alle forbrukere.»

Den skal tiltrekke seg menn takket være karakteristikk og funksjonalitet, kvinner gjennom skjønnhet, intelligens og stil. Og som om ikke det var nok, vil også barn elske bilens glade utseende. Dette er ifølge Fiat «bilen som gjør hverdagen enklere og litt morsommere.»

Individualisme
Ved lanseringen vil Fiat 500L Living tilbys med fire alternative motorer. De som ønsker bensin kan velge mellom en 95-hesters 1,4-liters sugemotor eller 0,9 TwinAir Turbo med 105 hk. Dieselalternativene er en 1,6-liter med 105 hk eller en 1,3-liter med 85 hk.

Når det gjelder utstyr er det to nivåer, Pop Star og Lounge. Man kan velge mellom 5 eller 7 seter, 19 lakkfarger inkludert 11 tofarge-kombinasjoner, samt 6 interiørtrim. Sammen med 15 alternative felger og hjulkapsler skal det gi hele 282 kombinasjonsmuligheter.

På utstyrslisten fins tilbehør man normalt kun finner i større segmenter, som skinninteriør, integrert navigasjon og ryggekamera.

Bilen produseres ved Fiats anlegg i Serbia og er på plass hos italienske forhandlere i juli. 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: