Mer Opel for mindre penger
Opel legger på utstyr, samtidig som prisen enten beholdes eller reduseres, på alle sine 2014-modeller. Opel kutter antall varianter av hver modell og forenkler utstyrsvalget på nye biler i Norge. Heretter blir det kun tre utstyrsnivåer å velge blant på de fleste modellene. Slik vil den norske importøren gjøre det enklere, både for kunde og forhandler, å velge en riktig utstyrt bil. Til gjengjeld oppgraderer Opel innholdet i alle utstyrspakkene kraftig, og setter samtidig ned prisen på de samme bilene. På det meste med nær 100.000 kroner. - Bilene blir nå utstyrt slik de bør være i det norske bilmarkedet, inkludert innstegsmodellen hvor vi også hever nivået betydelig. Slik oppsummerer adm direktør Bernt G. Jessen i Opel Norge importørens nye pris- og produktstrategi fra og med 2014-modellene. LES OGSÅ: Opel på alle fire Norsk pakke Rydder i variant-jungelen På både Astra og Insignia vil sedan-utgavene, som det har vært solgt svært lite av, utgå fra sortimentet i Norge. Med ferdige definerte utstyrsnivåer og få tilvalg har Opel Norge laget et nytt prisbilde på 2014-modellene, her er noen eksempler: Opel Zafira vil nå starte på 319.900 mot før 336.900. I Cosmo utgave med 140 hk bensinmotor var førprisen 370.300. I den nye Premium-utgaven får den utstyr i tillegg som koster 81.600, mens prisen bare øker til 402.900 kroner. Startprisen på Opel Insignia er i dag 279.900 kroner. Når ny modell lanseres (kommer i til Norge i november), blir det lagt til utstyr for 20.600 kroner, men startprisen beholdes likevel på 279.900 kroner. En av de viktigste Insignia-utgavene for Norge er 2,0-liter diesel med 120 hk og et CO2-utslipp på 99 g/km. I Cosmo-utgave får den en utstyrsøkning med verdi på 47.890 kroner, og en prislapp på 329.900 kroner. Automatgirvarianten med 130 hk kostet før 409.300 kroner. Denne får utstyrsøkning på kr 86.990, mens ny pris blir 399.900 kroner. Ikke kampanjepriser - Der konkurrenter tar tillegg for utstyrselementer, er dette inkludert i en Opel. Rikelig og riktig utstyr gjør også bilene enda mer attraktive den dagen de skal selges som brukt. - Dette er noe alle er tjent med, og slik ønsker vi at det skal være. Jessen mener dette gir Opel styrket konkurransekraft overfor konkurrentene. Ampera på tilbud - Det beste med Ampera er at det er den eneste elektriske bilen hvor du ikke behøver å bekymre seg for å gå tom for strøm. Da tar en liten bensinmotor over, og virker som en generator, sier Jessen. Ampera blir den eneste modellen hvor Opel gir tidsbegrensninger i tilbudet - den får nå en kampanjepris på 349.900 kroner - på utgaver som har kostet rundt 410.000. Fornøyde forhandlere - Vi har jobbet ut dette konseptet sammen med importøren, og mener vi har funnet en god løsning for det norske markedet, sier daglig leder Stig Trygve Mundal hos Opel-forhandleren Mobile Jessheim. Varebiler neste - Varebil-kjøperen har andre og ulike behov. Her er blant annet fleksibilitet viktig, og det må vi også ta hensyn til, sier Bernt G. Jessen. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |