Ny C-Klasse på innsiden
Mercedes har sluppet de første offisielle bildene av interiøret i neste generasjon C-Klasse. Her har de tatt drastiske grep. Selv om vi foreløpig må nøye oss med bilder og skisser av interiøret, er det lett å gjenkjenne påvirkning fra så vel nye S-Klasse som fra CLA. Før vi har så mye som berørt et eneste element i interiøret, ser vi at det oser kvalitet og eksklusivitet, slik man forventer det skal være fra den tradisjonsrike luksusbilprodusenten. Mer sporty Den mest prominente detaljen er den nye, ryddige midtkonsollen. Øverst troner en stor skjerm, som ser ut til å være fastmontert som i A- og B-Klasse, mens de fleste innstillinger gjøres på en touchpad plassert mellom setene. Pad’en gir haptiske tilbakemeldinger så man slipper å senke blikket for å se hva man velger. Slanket Utstrakt bruk av lette materialer, som aluminium og høyfast stål, har sørget for økt kollisjonssikkerhet samtidig som vekten er kraftig redusert. Selve karosseriet er 70 kg lettere enn i forgjengeren, og bilen totalt veier rundt 100 kg mindre. Dette bidrar til lavere forbruk. (saken fortsetter) Ny C-Klasse leveres som standard med stålfjærer, men kan også leveres med Airmatic luftfjæring. En annen detalj Mercedes fremhever er at kollisjonsputen i fremre passasjersete har en sensor som detekterer om et barnesete er montert. I så fall deaktiveres puten ved et eventuelt sammenstøt. Nye Mercedes C-Klasse lanseres i Norge i midten av januar, men lenge før den tid skal vi nok formidle våre førsteinntrykk og nærmere detaljer om teknikk og priser. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |