Citroën på to fronter
Citroën Racing har i dag presentert sitt 2014-program. For første gang skal de slåss om to VM-titler samtidig. Mellom kick-off i WRC med Rally Monte-Carlo 14. januar til siste WTCC-race i Macao 16. november, ligger 306 dager med intens konkurranse fordelt på 25 løp. For første gang skal nemlig Citroën delta som offisielt team i både WRC og WTCC. - Vi står foran tøffe utfordringer, ikke bare på den sportslige fronten, men også teknisk og logistikk-messig, sierYves Matton, Citroën Racings teamsjef. Han lovpriser toppledelsen i PSA for at de har latt satsingen gå sin gang trass i økonomiske nedgangstider. - Vi kommer til å nå ut til flere land, i alle fire verdenshjørner, og vi kommer til å få mange muligheter til å promotere Citroën og vår kreative teknologi, sier Matton. Årene i WRC har gitt teamet en rutine få kan matche, og de har i tillegg valgt mannskap med omhu. Med norske øyne er det mest interessant at Mads Østberg skal kjøre en av bilene, men også Kris Meeke er en fører med lang erfaring. LES MER: Østberg til Citroën Citroën håper de kan hjelpe sine førere til å slåss om topplasseringer i løpet av sesongen. I tillegg skal Khalid Al Qassimi kjøre utvalgte VM-runder, men primært satser han i Midtøsten-mesterskapet. Større usikkerhet medfører nok WTCC-satsningen hvor Citroën gjør sin debut i 2014. Her har de bygget en ny WTCC-bil basert på C-Elysee, en sedan som er volumselger i Syd- og Øst-Europa og, ikke minst, i raskt voksende markeder i Østen. LES OGSÅ: Citroën kjøper rutine Førerne i WTCC blir Sebastien Loeb som får med seg rutinerte Yvan Muller, firedobbel verdensmester, på teamet. I tillegg får den unge argentineren José-Maria Lopez fra Argentina et sete. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |