Hardcore Corvette
Chevrolet lanserer sin nye Corvette Z06 – den råeste som noen gang har sett dagens lys. Her er det perfeksjon i alle ledd, med aerodynamikk som sørger for at de 625 hestekreftene overføres til asfalten på mest mulig effektivt vis. - Vår nye Z06 har ytelser, teknologi og design på høyde med de mest eksotiske sportsbiler i verden, sa Mark Reuss, GM-sjefen i Nord-Amerika da han avduket vidunderet på første pressedag i Detroit. - Bilen demonstrerer GMs ekspertise og tilbyr to alternative girkasser, superbil-ytelser uten at forbruket står i stil, og teknologi som gjør det enklere å utnytte de fantastiske kjøreegenskapene. V8 med kompressor Aluminiumsrammen er den samme som i Corvette Stingray, og takpanelet kan tas av på varme dager. Det er første gang en slik løsning fins i den mest ekstreme Corvette-varianten. Selv uten takpanelet er nye Z06 20 prosent stivere enn forgjengeren, med taket på plass hele 60 prosent. LES OGSÅ: Tilbake til røttene En Z07 Performance-pakke inneholder unike komponenter for den som vil dyrke bilens mest ekstreme sider, til for eksempel banekjøring. Her får man maksimal downforce, Michelin Pilot Super Sport Cup-dekk, og Brembo keramiske bremser som i tillegg til ekstreme stoppegenskaper også reduserer vekten. Se video med flere detaljer (saken fortsetter): Gjennomtenkt Forhjulene er i dimensjon 285/30 ZR19, 1,5 tommer bredere enn på en vanlig Stingray. Bak er bredden økt med to tommer til 335/25 ZR20. Skjermbredden er økt med 56 mm foran og 80 mm bak. Corvette Z06 tilbys med to alternative setetyper – GT-seter for allround bruk og maks komfort, samt Competition Sport-seter for de som skal bruke bilen mer aggressivt. Begge typer har magnesium rammer for maks styrke og minimum vekt. Interiøret er designet med tanke på banekjøring, så det er for eksempel montert et håndtak på passasjersiden i tillegg til at utsatte kanter er kledd med mykt materiale. Corvette Z06 blir tilgjengelig tidlig i 2015, så vi må fortsatt vente en stund på data og priser. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |