Hurra for Can
Muntert navn på den nye Lamborghinien. Men den var faktisk verd, om ikke tre ganger tre, så i hvert fall ett Hurra. For det første ser den bedre ut enn jeg hadde fryktet. Etter å ha sett den ene vanvittige konsept/kort-serie-bilen etter den andre, der sekskanter og skarpe vinkler er misbrukt til det parodiske, virker Huracan faktisk litt tilbakeholdende. LES OGSÅ: Ny Lambo offisiell Jeg mener selvfølgelig ikke diskret, den dagen Lamborghini blir diskret har noe gått alvorlig gæærnt. Men den er ikke ekstremt skrytete, jeg kan med andre ord se for meg solbrune herrer UTEN gull-lenker bak rattet på denne. Heksagoner For det andre har 5,4-liters V10-motoren nå fått 610 hester, uten at man ennå ser nødvendigheten av å bruke turbo. 8250 omdreininger er også et territorium denne maskinen først nå er i ferd med å utforske. Den permanente firehjulsdriften skal håndtere 560 Nm og en dobbelt-clutch girkasse skal avgjøre turtall i forhold til hastighet. Er det ikke hyggelig at denne kassa ikke heter DSG eller Doppekuplung, som i de tyske versjonene, men LDF (= Lamborghini Doppia Frizione)? Anima Med det hele i Corsa-modus var Huracan et par sekunder raskere enn Gallardo rundt racing-utgaven av Nardo. Men det finnes mange andre stillinger som innvirker på styrerespons, mappingen av motor og transmisjon, demperfunksjoner og på hva differensialene i firehjulsdriftsystemet gjør, og når og hvordan de gjør det. Kjørefølelsen, og ytelsene kan skreddersys av og for deg. Tror på suksess Fabrikken regner med at det vil være enkelt å selge 1000 av den i år, til en basispris av 201.000 euro. Toppåret for Gallardo var 2008, da ble det utlevert 1844 av Huracan-forgjengeren. I fjor produserte Lamborghini rett under 2000 biler totalt. I forbindelse med lanseringen kunne Ulrich Hackenberg, Audis nye tekniske sjef (hvis ikke han også har mistet jobben etter at dette ble skrevet), forsikrer at selv om den neste Audi R8 vil bli basert på Huracan, vil den bli svært annerledes. Ikke bare hva utseendet angår, selvfølgelig, men samme motor og girkasse vil føles helt annerledes, og opphengningen og geometrien vil også være endret slik at man kan bygge inn forskjellige karakteristikker. Men han antydet også at for mange markeder var det nå nødvendig å se på downsizing, slik at det ville kunne bli aktuelt med turbo. Men ikke på denne, foreløpig, heldigvis. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |