[]
[] [firmabil.no] []

Komplette arbeidsjern til Kaare Mortensen


Tekst: Haakon Førde. Foto: Volvo



ANLEGG: Hele 10 komplette Volvo-sett er levert Kaare Mortensen Oslo-Akershus AS i Drammen. Entreprenøren dreier fra kun leietransport til mer egentransport.

EGENTRANSPORT: Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS ble startet i 2007, og har til nå leid inn all transport fra BAT for oppdragene sine.

- Vi er veldig fornøyd med Kai Roger Larsen og Torfinn Brenna hos BAT, men ønsket nå å bygge opp vår egen flåte med biler for bl.a. å være mer synlige i markedet og på byggeplassene, forklarer daglig leder Stein Inge Eriksen i Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS,.

- Den viktigste grunnen er dog at vi ønsker å sitte igjen med bedre fortjeneste på oppdragene og dermed kunne være mer konkurransedyktig, legger Eriksen til.

- Transport står for cirka en tredjedel av omsetningen vår, så det sier seg selv at det er en betydelig strategisk investering for oss. Vi kan i utgangspunktet ikke så mye om lastebiler i seg selv, men gjennom samarbeid med Volvo Truck Center Drammen fikk vi god innføring i kvalitet, sikkerhet, økonomi og drift av bilene som gjorde at valget falt på Volvo

Bilene er skreddersydd av Volvo Truck Center i Drammen, og skal være spekket med det nyeste og beste innen teknikk, sikkerhet og komfort. Påbygget både på bilene og trippelkjerrene er levert av Maur i Svelvik.

- Det er sjelden vi leverer ti biler på en gang, og i hvert fall ti biler og hengere som i dette tilfelle, sier salgsansvarlig Øyvind Nicolaysen på Volvo Truck Center Drammen.

- At bilene ble akkurat slik de fremstår i dag kom etter en lang og god prosess med kunde Stein Inge Eriksen hos Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS. Vi satte oss ned og så på transportbehovet deres, og hvilke tjenester og kompetanse vi kunne tilby til opplæring og drift.

- På overleveringsdagen samlet vi sjåførene og gikk gjennom alle detaljer ved bilene. Sjåførene er veldig erfarne så det gikk fint

 

De 10 bilene er alle Volvo FH 540 6x4 Euro 6 med 26 tonns luft-tandem. Bilene har VEB+, retarder og navreduksjon. Førerhusene står ikke tilbake for komforten langtransportbilene har. Det er valgt langt førerhus med førerhuspakke Artic med 1 køye. Bilene har xenon hovedlykter.

Påbygget er Maur G07 Goldstar med 11 m3 dumperkasse med eksosoppvarmet bunn og luftstyrt VBG 795 hengerfeste. Hengerne er en 3-akslede Maur trippelkjerrer med samme dumperkasse som på bilen.

FRA OVERLEVERINGEN: Øyvind Nicolaysen (Volvo),  Roger Thorvaldsen (Maur), Stein Inge Eriksen, daglig leder i Kaare Mortensen Oslo/Akershus AS og Christian Riise fra Maur Bilpåbygg AS. Foto. Volvo.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: