VW-glede i Argentina
Volkswagen har god grunn til å glede seg over dobbeltseier i helgens Rally Argentina. Men selv om Andreas Mikkelsen havnet utenfor pallen, får han skryt av teamet etter tidenes opphenting. VW-fører Jari-Matti Latvala sikret seg seieren etter å ha ledet mesteparten av rallyet foran sin teamkollega Sebastien Ogier. Med stor sannsynlighet hadde det blitt tre VW-førere på pallen om ikke Andreas Mikkelsen måtte stoppe med tekniske problemer på fredagens siste etappe. Det medførte at nordmannen ramlet fra 3. til 7. plass i sammendraget, men etter to etapper lørdag var han oppe på fjerdeplass igjen. Å ta igjen over fem minutter på Citroëns Kris Meeke som lå på tredjeplass virket uoppnåelig, men Andreas har kjørt mesterlig de to siste dagene og endte til slutt bare 23,6 sekunder bak føreren fra Nord-Irland. - Hvis jeg ser bort fra problemene på den siste etappen fredag, har dette vært en veldig god helg for meg. Vi har hatt en veldig fin rytme i kjøringen, og levert topptider hele veien, sier en fornøyd Andreas Mikkelsen. - Løpet var enda en bekreftelse på at jeg kan kjempe med de beste. Selvsagt er det synd at dynamoen sviktet, men jeg kan ikke klage på kjøringen, sier han. Mads Østberg hadde en avkjøring allerede på fredagens første etappe, og fikk revet av et hjul på sin Citroën. Lørdag fikk han en skade i hånden etter en skikkelig smell i styringen, og smertene ble etter hvert så store at han valgte å bryte etter to av søndagens fire etapper. - I dag var det ikke mulig å bruke hånda på rattet, forklarer Mads. - Hånda har vært skikkelig vond helt siden jeg fikk det retur-slaget i går ettermiddag, og i dag gikk det ikke lenger. Begge prøvene i dag ble kjørt kun med en hånd, men med de forholdene som det var i dag så var det altfor risikabelt å fortsette. I VM-sammendraget leder Ogier klart på teamkollega Latvala, mens Andreas Mikkelsen og Mads Østberg deler tredjeplassen. Neste VM-runde er Rally Italia som kjøres på Sardinia om fire uker. Rally Argentina – Final Unofficial Results (subject to scrutineering)
FIA World Rally Championship for Drivers (after 5 of 13 rounds)
FIA World Rally Championship for Manufacturers (after 5 of 13 rounds)
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |