[]
[] [firmabil.no] []

Ford oppgraderer


Terje Ringen



Det er høy aktivitet hos Ford om dagen, med facelifted Focus og ny Mondeo. Kanskje er det derfor de har glemt å informere om alle nyhetene rundt Kuga.

De kommende Euro6-kravene som innføres nå setter vesentlig strengere utslippskrav enn Euro5.

Siden nye Mondeo kommer til Norge først i 2015, burde man kunne ta for gitt at den er Euro6-klar, men så er ikke tilfelle. Her må drivlinjene oppdateres allerede noen måneder etter lanseringen.

Men en modell som er klar for fremtiden er Kuga som nå får nye motorer under panseret, og som du allerede finner priser og data for i vår oppdaterte database

Det er verd å merke seg de nye 2,0-liters dieselmotorene leverer nesten 10 prosent mer effekt, samtidig som CO2-utslippene er redusert med inntil 19 g/km, tilsvarende 12 %.

Den kraftigste dieselmotor får nå en effekt på 180 hk og et dreiemoment på 400 Nm, opp fra henholdsvis 175 hk og 340 Nm.

På bensinfronten avløser en 1,5-liters turbomotor med 150 hk den tidligere 1,6-literen. Effekten er den samme, men utslippene ned syv prosent. Denne leveres også i kombinasjon med automatgir, da med en effekt på 182 hk.

Her finner du priser og data for de nye motorene i Ford Kuga.

Ford Kuga oppgraderinger:

Motor

Gir

Effekt

CO2

CO2 forbedring

1.5-litre EcoBoost

FWD Man.

150 hk

143 g/km

7.1 % (11 g/km)

1.5-litre EcoBoost

AWD Auto

182 hk

171 g/km

4.5 % (8 g/km)

2.0-litre Duratorq TDCi

FWD Man.

150 hk

122 g/km

12.2 % (17 g/km)

2.0-litre Duratorq TDCi

AWD Man.

150 hk

135 g/km

9.4 % (14 g/km)

2.0-litre Duratorq TDCi

AWD PowerShift

150 hk

140 g/km

11.9 % (19 g/km)

2.0-litre Duratorq TDCi

AWD Man.

180 hk

135 g/km

9.4 % (14 g/km)

2.0-litre Duratorq TDCi

AWD PowerShift

180 hk

140 g/km

11.9 % (19 g/km)


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: