X-Bow med krutt
Nå ser det ut som om en Lamborghini-spesialist kan gjøre om KTM X-Bow fra en bue til en kruttønne. Det er kanskje ikke overraskende at KTM tar X-Bow-oppskriften et skritt videre. Først var den et vanvittig morsomt innslag i den aller magreste klassen, der du også finner Ariel Atom. Dobbel ekspertise KTM er spesielt seriøse på off-road racing. De har vel dominert Dakar i femten år nå. Pål Andres Ullevålseter er en av deres ambassadører. Reiter er spesielt seriøs på spesielle former for baneracing. De kaller seg «Home of the Racing Bull» - det er de som gjør Lamborghinis superbiler til en faktor å regne med i for eksempel Blancpain-serien. Nå har de forresten begynt å bygge de nye Camaroene om til seriøst baneverktøy også. På banen X-Bow debuterte i 2009. GT-modellen – der GT betød full frontrute! – kom i 2013. GTR-endringene er de største i modellens historie. Og selvfølgelig er det nye karosseriet også tegnet av Kiska som står bak alle KTM-skapningene. Hans Reiter skryter forresten masse av sikkerheten som monocoquen byr på. Han sier at bilen vil ha den mest moderne racing teknologien markedet kan by på, og at ikke bare prisen på bilen, men også utgiftene ved å holde den i konkurransedyktig racingtrim, vil holdes innenfor meget akseptable grenser. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |