[]
[] [firmabil.no] []

Online med Opel OnStar


Terje Ringen



Snart innfører Opel OnStar i sine biler. Dermed blir bilen online 24/7. Økt tilgjengelighet og sikkerhet blir resultatet, men noen vil nok føle seg overvåket.

GM har markedsført OnStar i sine amerikanske biler i en årrekke. Nå innføres systemet også i deres europeiske merker, Opel og Vauxhall.

På verdensbasis er OnStar allerede den ledende leverandøren av mobilbaserte tjenester for sikkerhet og komfort. Allerede i dag bruker rundt syv millioner bilister OnStar i USA, Canada, Kina og Mexico.

Til Europa
I høst introduseres Opel OnStar i de første landene i Europa, etter planen følger Norge etter mot midten av neste år.

- Oppkobling er sentralt i Opels strategi, noe som vises tydelig gjennom vårt prisvinnende IntelliLink infotainmentsystem. Norge er et land som ligger langt fremme når det gjelder å ta i bruk ny teknologi, derfor gleder vi oss til å kunne tilby våre kunder OnStar. Det tilfører våre biler både økt sikkerhet, og nye muligheter innenfor infotainment og mobile tjenester, sier administrerende direktør i Opel Norge, Bernt G. Jessen.

Alltid oppkoblet
Med introduksjonen av Opel OnStar, blir din Opel gjort om til et mobilt tilknytningspunkt, som sørger for å betjene apper og tjenester som trenger høy datahastighet.

Inntil syv enheter kan være tilknyttet samtidig. Passasjerene kan holde kontakt med familie og venner via sosiale medier, spille spill, strømme en film, se TV eller rett og slett jobbe.

Tilgjengelig 24/7
I tillegg til mulighetene for å la seg underholde og jobbe, kan også Opel OnStar være livreddende om uhellet skulle være ute. Enten ved at du selv ber om hjelp, eller automatisk ved ulykke.

Om en av kollisjonsputene løses ut, vil OnStar automatisk bli varslet, en operatør vil ta kontakt med kjøretøyet, og avdekke om det er behov for hjelp.

Om operatøren ikke kommer i kontakt med noen i kjøretøyet, vil nødhjelp bli sendt øyeblikkelig til den posisjonen bilen befinner seg.

Via et trykk på SOS-knappen kan OnStar-brukeren be om hjelp fra en av våre operatører som vil være tilgjengelig i Opel OnStar-servicesenter 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Tjenesten kan selvsagt også brukes om man har vært vitne til et uhell. Opel OnStar inkluderer også tradisjonell veihjelp.

Opel OnStar-knappen vil vanligvis være lokalisert i takkonsollen, eller i bakspeilet.

Alltid i kontakt
Med Opels egen OnStar app, kan kundene enkelt:

  • Kontakte OnStar fra hvor som helst
  • Sjekke status på bilen sin, som dekktrykk og levetid for olje
  • Låse opp eller igjen bilen
  • Finne igjen bilen via online kart
  • Utløse horn og blinke med lysene
  • Overføre reisemål til navigasjonssystemet i bilen
  • Kontrollere og styre Wi-Fi-innstillingene for bilen

Tyverisikring
I tillegg vil Opel OnStar kunne bistå eier og politi om bilen skulle bli stjålet. Operatøren kan også sende et signal til bilen, som vil hindre at den kan startes igjen, om den rapporteres stjålet.

Opel OnStar vil levere månedlige diagnoserapporter via epost til sin eier, og du kan når som helst be om en diagnose, bare ved å trykke på en knapp – betryggende om du skal ut på langtur.

Full kontroll
Kunder av Opel OnStar i Europa vil ha full kontroll over egne data. Om de ønsker å skjule hvor bilen befinner seg, kan de gjøre det ved å trykke på en «privat-knapp».

Uansett om bilen er synlig eller skjult, vil ikke informasjonen bli brukt til annet enn å tilby tjenester på forespørsel.

Om en kollisjonspute skulle løses ut, vil selvsagt Opel OnStar overstyre innstillingene og en operatør vil sørge for at hjelp blir sendt til eksakt posisjon så raskt som mulig.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: