Gedigen Hyundai
Hos oss er Hyundai mest kjent for melk-og-brød produkter. Men de vil ha et ord med i laget i de mer luksuriøse segmentene også. Hyundai benyttet Los Angeles County Museum of Art (LACMA) da de avduket sin nye konseptbil til en engere krets. Snart får litt flere se Vision G Concept Coupe på Pebble Beach – der avvikles nemlig den årlige Concours d’Elegance søndag 16. august. Global Sentralt i utviklingen er begrepet «chivalry» - et sammensatt ord som best kan beskrives som at man ikke trenger å skrike for å bli lagt merke til og respektert. Til tross for størrelse og dramatisk linjer ønsker Schreyer at Vision G skal fremstå som realistisk og nøktern. I bevegelse - Det er tross alt stort sett når den står stille at eieren ser bilen sin, sier Christopher Chapman, sjef for Hyundais amerikanske designsenter og ansvarlig for Vivion G. Motoren i konseptbilen er hentet fra konsernets «delehylle» - en 5,0-liters V8 med 420 hestekrefter og et dreiemoment på 519 Newtonmeter. Vision G er nok primært rettet mot markedene i Nord-Amerika og Midtøsten samt nyrike russere og kinesere. Men den luksuriøse Hyundai Genesis selges i utvalgte europeiske markeder – blant dem er ikek Norge. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |