VW tilbake med Passat Alltrack
LANSERING: Når VW i slutten av oktober slipper Passat Alltrack løs på norske bilkjøpere, får konkurrentene det enda vanskelige. VW rapper nå begrepet «Norgesbilen» fra Suzuki (Baleno for 15 år siden) og limer det på Passat Alltrack som «den perfekte Norgesbilen». – Vi tror at Passat Alltrack vil være perfekt for Norge og norske forhold, sier VW-direktør Ulf Tore Hekneby i pressemeldingen som følger bilen. Les: Ny Passat - 20 prosent bedre Røffeste Passat Legg så til radarstyrt cruisekontroll (0-160 km/t), pluss på alle de andre standardiserte førerstøtteprogrammene, merk av for kjøreprogram med off-road modus som også hjelper deg nedover om bakken er bratt eller glatt – og inkluder pedaler i aluminium. Vips, så har du en Passat som koster 10.000-13.000 kroner mer sammenliknet med den lavbygde stasjonsvogna, men som likevel kan bli viktigste Passat neste år etter ladehybriden GTE. – Ja, vi tror Alltrack blir en viktig Passat-modell, sier Jørgen Bjerkan, produktsjef for Passat hos importør Harald A. Møller. Dette er Alltrack i Norge:
190 hk er ventet å bli bestselgeren. Du skal virkelig være fintfølende for å skille kjøreopplevelsen i Passat Alltrack fra en vanlig Passat stasjonsvogn. At Alltrack med 190 hk/4x4/DSG bare klarer 220 km/t mot 228 km/t for stasjonsvogna, og bruker 8,0 sekunder til 100 km/t framfor 7,7 sekunder, er mer av teoretisk interesse. VW oppgir Alltracks forbruk til 0,51 liter/mil (0,50 for vanlig stv). Les også: Passat som ladbar Pakker og skreddersøm Foruten det nevnte leveres Alltrack med reservehjul i original dimensjon (18 tommer), oppvarmet ratt og egen temperatursone for baksetepassasjerene. En transportpakke til 17.600 kroner, som inneholder fjernbetjent parkeringsvarmer, svingbart tilhengerfeste og nettingvegg mellom seter og bagasjerom, kommer du ikke utenom, sammen med oppvarmet frontrute. Deretter er det tid for skreddersøm hvor åtte tommer naviskjerm bør stå høyt oppe på ønskelisten. Virtuell cockpit Alt dette, og samholdt med det beskjedne pristillegget fra stasjonsvogn til Alltrack, forklarer hvorfor Passat kommer til å gjøre livet surt for konkurrentene i 2016. Konkurrentene mangler rett og slett bredden i modellprogram og utstyr som gjør VW til vinner med nær hver femte nybilkjøper på kundelisten i år. Første generasjon Alltrack kom som et supplement i VW-programmet ved inngangen til 2012 og var modellen som bidro til å holde salget av Passat oppe da pilene begynte å peke nedover for mellomklassestore familiebiler (D-segmentet). I 2013 utgjorde Alltrack bortimot halvparten av alle nye Passater og sørget for at den populære folkevogna holdt konkurrenter som eksempelvis Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia og Mazda 6 på betryggende avstand.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |