Reparasjonene starter i februar
Dette er Harald A. Møllers tidsplan for utbedring av de i alt 147.000 bilene, fordelt på tre ulike motorstørrelser, som er omfattet av utslippsjukset i Norge. Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål knyttet opp til hva som faktisk skal gjøres av reparasjoner på de berørte bilene. Den norske Volkswagen-, Audi- og Skoda-importøren, Harald A. Møller, jobber likevel på spreng med planene for hvordan de på best mulig måte skal håndtere de 147.000 bilene - og deres eiere. Importøren forteller til MotorBransjen.no at all utbedring skal skje på autoriserte merkeverksteder. Det er anslått at jobben vil ta 1-2 timer per bil, avhengig av blant annet motortype. Egen nettside - Siden begynnelsen av oktober har 170.000 unike brukere vært innom siden, sier servicemarkedssjef Arne Lyslo Kristiansen i Harald A. Møller AS til MotorBransjen.no. - De har i gjennomsnitt brukt to minutter på siden, og nesten 60.000 kunder har oppdatert kontaktinformasjon og gitt oss tillatelse til å bruke denne i videre dialog med dem. - Vi legger opp til å informere jevnlig. Både når det er noe nytt å si, men også for å vise at vi er opptatt av å holde dialogen med kundene, sier Kristiansen. Harald A. Møller legger opp til følgende tidsplan for utbedringene: 2,0-liters motoren 1,2-liters motoren 1,6-liters motoren - Har bare ett forsøk Som fabrikkens representant har de likevel et ansvar for å rydde opp overfor bilkundene i Norge. - Dette er et ansvar vi tar på største alvor og jobber hardt for å finne de beste løsningene for alle, sier adm. direktør Terje Male i Harald A. Møller. - Møllergruppen har i alt rundt 5.000 medarbeidere, som nå vil gjør sitt ytterste for å gjenvinne tilliten til kundene. Vi har bare ett forsøk på å gjøre dette riktig, sier Male. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |