[]
[] [firmabil.no] []

Fløene går til Østberg


Terje Ringen



Onsdag fortalte Mads Østberg i en pressemelding at han kartleser siden 2009, Jonas Andersson, sa opp samarbeidet foran 2016-sesongen. Nå har Mads funnet en erstatning.

Fredag ble det klart at Jonas Andersson er engasjert av Even Management for å være kartleser for Pontus Tidemand som sammen med blant andre Andreas Mikkelsen inngår i stallen til Even Management. Nå har Mads Østberg løst sitt problem, men i stedet må Andreas Mikkelsen på jakt etter ny kartleser.

-Da min tidligere kartleser, Jonas Andersson, ringte meg med beskjed om at han hadde takket ja til et tilbud fra EVEN Management, for å bli kartleser i teamet til bl.a. Pontus Tidemann og Andreas Mikkelsen, ble jeg satt ut noen minutter, jeg innrømmer det. Så satt jeg meg raskt ned med teamet rundt meg, og vi fikk opp en liste med hvem som kunne erstatte Jonas, sier Mads Østberg i en pressemelding søndag kveld.

-Heldigvis kom flere gode navn opp på lista. To av dem stilte opp på test og gjorde en veldig bra jobb, sikret meg en god test, noe jeg er veldig takknemlig for. Et annet navn var Ola Fløene, som oppfylte samtlige av de kriteriene vi satte opp for å fylle Jonas’ plass i kartlesersetet.

-Jeg er derfor utrolig fornøyd med at Ola og jeg i dag gjorde en avtale om at vi blir et lag i tiden framover. Avtalen er langsiktig. Vi gleder oss til å komme i gang med forberedelsene og ser fram til å kjempe om topp-plassene i årene som kommer, avslutter Mads.

-Jeg har hatt en veldig bra tid som kartleser for Andreas Mikkelsen, og er stolt av de resultatene vi har fått sammen. Jeg er også veldig fornøyd med å ha vært en del av Volkswagen-teamet, som har dominert WRC de siste to årene, sier Ola Fløene.

-Da jeg fikk henvendelsen fra teamet til Mads, ble jeg likevel interessert, fordi min tid som kartleser for Andreas’ er begrenset til ett år, ut 2016-sesongen. Jeg er ikke klar for å gi meg med rally så tidlig, og føler at jeg har mange år igjen på toppnivå.

-Mads er en av de beste førerne i WRC, som kanskje ikke har sittet i den mest konkurransedyktige bilen de to siste årene. Så for å være helt åpen på det, jeg har lyst til å bli verdensmester, og den muligheten tror jeg er større med en langsiktig avtale med Mads, enn å bli det i 2016 med Andreas, avslutter Ola. 

Da Andreas Mikkelsen ble engasjert av Volkswagen engasjerte han finske Mikko Markkula som kartleser. Men samarbeidet fungerte ikke optimalt, og i 2014 inngikk Andreas ny avtale med sin tidligere kartleser, Ola Fløene. Nå må Andreas finne seg en ny makker.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: