[]
[] [firmabil.no] []

Posten og Scania inngår kjempekontrakt


Tekst: Brede Høgseth Wardrum
Foto: Nils Midtbøen



Norsk Scania skal levere rundt 120 lastebiler til Posten det neste året.

– Vi er stolte og glade for den tilliten Posten/Bring har vist produktet og organisasjonen når de har valgt å tildele oss 120 lastebiler i deres siste konkurranse i Norge, sier kommunikasjonssjef John Lauvstad i Norsk Scania til YrkesBil.no.

Bilene de skal levere fordeler seg på korte og lange distribusjonsbiler (15, 18, 21 og 24 pallplasser), containerbiler og trekkbiler.

Gir langsiktighet
Det er ikke hver dag Norsk Scania får enkeltavtaler på leveranse av over 100 lastebiler. 

– For oss er kontrakten viktig fordi det gir en langsiktighet som organisasjonen trenger og ønsker å oppnå. Dette gjør at vi kan opprettholde et godt servicemarked. Nå ser vi frem mot å starte leveransen og vise at vi holder det vi lover, sier Lauvstad.

Innkjøper Jan Robert Heiberg i Posten Norge opplyser at lastebilene skal leveres fra høsten 2016 og frem til våren 2017. 

– Best totaløkonomi
Avtalen er blant de største lastebilkontraktene Posten Norge har gjennomført de siste par årene, og trolig blant de største enkeltkjøpene av lastebiler i Norge.

Ifølge at.no, som først omtalte saken, skal Volvo Norge levere fire Renault Master som distribusjonsbiler til Posten, og Mercedes-Benz skal levere to biler som skal brukes internt på Postens egne terminaler.

– Scania hadde det totaløkonomisk beste tilbudet på de fleste bilene i konkurransen, som gjorde at de ble tildelt cirka 120 biler. Bertel O. Steen og Volvo Norge ble også tildelt et mindre antall biler, sier Heiberg til YrkesBil.no.

Innkjøperen ønsker ikke å kommentere hvem eller hvor mange tilbydere som deltok i konkurransen.

Alle på HVO
Heiberg vil heller ikke si hvor stor andel av Postens bilpark de nye lastebilene utgjør.

Men det som er klart, er at alle lastebilene skal leveres med Euro 6 dieselmotor, som skal kjøres på HVO.

LES OGSÅ: Posten går over til HVO-diesel på 900 lastebiler

 


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: