[]
[] [firmabil.no] []

Spesialer på Camaro


Terje Ringen



Chevrolet lanserer en spesialmodell og tilbyr skreddersøm til de som vil ha maks glede av sin Camaro på bane.

Vi har fortalt deg litt av hvert om 50-årsjubilanten Camaro. Men her er ifølge GM den hittil mest muskuløse utgaven av den ikoniske amerikaneren som i sin tid ble lansert som Chevys utfordrer til Ford Mustang.

I USA koster toppmodellen ZL1 62.135 dollar, og selv med dagens svake kronekurs blir ikke det mer enn 530.000 norske kroner. Vil du ha utgaven med softtop er prisen $69.135 (ca 590.000 NOK).

Men les spesifikasjonene nøye før du vurderer å ta hjem en – den kommer nemlig til å utløse et avgiftsskred.

1LE er en pakke som forvandler en av de ordinære Camaro-modellene, V6 LT og V8 1SS, til dedikerte banebiler ved å bytte ut vitale komponenter som chassis og differensial.

– Camaro ZL1 byr på superbil ytelser med komfort nok til hverdagsbruk, en kombinasjon andre sportcoupéer – uansett pris – sliter  med å matche, sier Steve Majoros, direktør for Chevy marketing.

Her får du de viktigste dataene for modellene:

ZL1 Coupé

•          0-60 mph (96 km/t) på 3,5 sek.

•          1.02 g max svingkrefter

•          60-0 mph bremselengde: 32 meter

•          100 kg vektreduksjon

•          650 hk (485 kW) kompressormatet 6,2l V-8 engine

(artikkelen fortsetter)

1LE

•          0-60 mph på 5,2 sek. med Camaro LT 1LE

•          0-60 mph på 4,2 sek. med Camaro SS 1LE

•          0.97 g max svingkrefter med Camaro LT 1LE

•          1.02 g max svingkrefter med Camaro SS 1LE

•          60-0 mph bremselengde: 34 meter med Camaro LT 1LE

•          60-0 mph bremselengde: 32 meters med Camaro SS 1LE

•          104 kg vektreduksjon (SS 1LE mot forrige modell)


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: