[]
[] [firmabil.no] []

Full Pull


Jon Winding-Sørensen



Det finnes noen underlige videoer der ute, hvor liten og stor HiLux gjør ting sammen. Men denne er den sprøeste.

Hvis du noensinne har jobbet med en Tamiya miniatyr, vet du at de er ganske gjennomførte. Her er det mye ingeniørkunst ute og kjører.

Lykter som det kan monteres LED i, eller hjul og dekk i tre forseggjorte deler, er bare starten.

**Se videoen nederst i artikkelen**

Røtter til 80-tallet
Bladfjærer i fem deler som kan justeres, tre trinns girkasse eller en tøff diff som er spesialbygget for off road egenskaper tilhører de mer utsøkte detaljene – slike du for eksempel finner på modellen av Toyotas Hilux.

Hos Tamiya heter den Hilux Bruiser og har røttene sine helt tilbake på 80-tallet.

Den ordentlige Hilux har utviklet seg mer, den vi møter nå er en av de nyeste dobbelkabinene, en 2,4 D-D4 som her veier ca. 2 tonn.

Det gjør ikke de små, de veier litt over tre kilo så det er bare når det gjelder målene vi snakker skala !0 : 1 her. Men i anledning dagens jobb har de hver fått 1 kg. ekstra last – for å bedre grepet.

Mission completed
15 av disse er, som man etterhånden vil se, koblet til en stor en (som også er bemannet med sjåfør) og hver av dem radiokontrolleres av «sin» sjåfør.

Videoen viser «mission completed», og hvis det nå var sånn at noen ga de store et lite dytt bak for å få den i gang er det tilgitt. For dette var en morsom snutt.

Du finner flere levende bilder av Hilux Little and Large i nærheten av denne på Youtube.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: