D-Max i ny drakt
Isuzu D-Max har herjet salgstoppen i pickupsegmentet i Norge lenge. Nå lanseres den populære arbeidshesten i en fornyet utgave. Å kalle det en helt ny generasjon er kanskje å strekke det litt langt, men det er snakk om en fornyelse av både eksteriør og interiør. Utgående versjon ble lansert i 2012, og ved sammenligningstester mot konkurrerende merker har det den seneste tiden blitt tydelig at D-Max har vært med noen år. Derfor er det en etterlengtet oppgradering som nå kommer. En helt ny 164 hesters Euro-6 motor, som skal gi lavere forbrukstall og som klarer seg uten Adblue-tilsetning, er også en del av pakka. Over 7.000 solgt – Gjennom 10 år i Norge kan vi trygt si at Isuzu leverer kvalitet på høyt nivå i pickupsegmentet. Fabrikken har produsert nyttekjøretøy siden 1922, og det vises gjennom minimalt med reklamasjoner, skryter salgssjef for Isuzu Norge, Steinar Dokken i en pressemelding. Importøren har gledet seg lenge til å lansere den fornyede modellen. Her frister de med mer utstyr, mer effektiv motor i kombinasjon med 6-trinns automat, 3,5 tonn hengervekt og økt nyttelast. Og det loves konkurransedyktige priser. Mange varianter – Det betyr faktisk at vi har redusert prisen sammenlignet med den forrige modellen. Vi tilbyr utstyrsmodeller tilpasset de fleste behov som Magnum, Trooper, ADR og Arctic Trucks, sier Dokken. Toppmodellen Isuzu Premium leveres med utstyr som 18-tommers aluminiumsfelger, LED-lys foran og bak, stigtrinn, skinnseter og skinn i dørpanel, el. innstilling av førerstol, 8 høyttalere, nøkkelfritt system, bakkestartassistent, hill descent control, 8-tommers touch screen skjerm med DAB+, navigasjon, ryggekamera og bluetooth, norsk tectyl og alarm. Endret kjøpsmønster – Nå er det ikke kun entreprenører og bønder som ønsker denne biltypen, vi opplever at stadig flere privatpersoner også velger pickup. Årsaken er at komforten og utstyrsnivået har blitt veldig bra, ikke minst får man en svært praktisk og tøff bil, sier Dokken. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |