Vi skal kjøre ny Renault
Hvis elbiler skal være med på å sikre luften i storbysentra er det underlig at ikke elektriske varebiler er mer utbredt. Nå skal vi til Paris for å kjøre en forbedret Kangoo ZE. Gi oss noen smarte spørsmål. Bilen er spennende nok den. Nå har Kangooen fått et 33 kWh batteri der det gamle var på 22. Motoren er ny, men med samme ytelse som dagens 44 kW. Laderen på 7 kW AC er imidlertid mye raskere enn den gamle som var på 3,5 kW. Rekkevidden nå kalles 270 km, men importøren er edruelig: «ca.120-200 km reell rekkevidde». Varmepumpe er nytt, dieselvarmeren, med forhåndsprogrammering, finnes fremdeles. Og ryggesensor blir standard. Men jeg har en følelse av at samlingen i morgen kommer til å dreie seg om mer. Jeg vil sikkert treffe folk som kan fortelle mye om forsøkene med trådløs, dynamisk lading som vi var innom her for ikke så lenge siden. Og vi er (kanskje) lovet «en spennende ressurs som kan si noe om det grønne skiftet innen varebil i Norge». Det burde med andre ord være nok å snakke om, men – som sagt – jeg trenger hjelp. Send meg de spørsmålene om Renaults elektriske, og om elektrisk varebildistribusjon generelt, som du ønsker svar på, så skal jeg se hva jeg får til. Klikk på denne linken for å nå meg, så skal vi nok finne svar på det du lurer på. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |