Mercedes oppgraderer S-ene
Mercedes har nylig foretatt en midtlivs oppdatering av S-Klassen. Nå gjør de tilsvarende grep med S-Klasse Coupé og Cabriolet. – Den oppgraderte Mercedes-Benz S-klasse setter standarden for luksusklassen, og gir rekkesekseren det beste comebacket den kunne håpet på, skrev kollega Odd Erik etter å ha kjørt bilene for et par måneder siden. Nå er turen kommet til nisjemodellene, S-Klasse Coupé og Cabriolet. OLED Ved opplåsing og låsing av bilen igangsettes en animert sekvens for å signalisere valgt funksjon. I tillegg vil bremselysenes intensitet variere for å kommunisere bedre med andre trafikanter og på den måten redusere faren for påkjørsler bakfra. I likhet med sedanen får nye S-Klasse Coupé og Cabriolet et oppgradert heldigitalt instrumentpanel, nytt multifunksjonsratt med berøringsflater og den innovative ENERGIZING-funksjonen som syr sammen alle bilens komfortelementer for en mer behagelig reise. De selvkjørende egenskapene er videreutviklet fra dagens E-Klasse og tar nå hensyn til kartdata og kan justere hastighet og styreutslag i forbindelse med svinger, lyskryss og rundkjøringer. Den oppgraderte datakraften kommer også godt med i forbindelse med tilvalget Magic Body Control, som analyserer underlaget for ujevnheter og benytter den aktive luftfjæringen for å utlikne disse. I tillegg tiltes bilen inntil 2,65 grader for å motvirke sentrifugalkreftene om oppstår i høyhastighetssvinger. Sportslige AMG-utgaver Fra utsiden er det mest synlige tegnet på at det bor et monster under panseret den aggressive panamericanagrillen og en frontfanger i jetvingedesign. Med AMG Track Pace kan føreren analysere og forbedre sine rundetider i en bil med lynraske girskift og utstrakt bruk av lettvektsmaterialer. Launch Control er også gjort mer brukervennlig – alt som trengs er en solid venstrefot på bremsen og en bestemt høyre på gasspedalen. 0-100 km/t på 3,5 sekunder er hyggelig selv for de som bruker bilen mest til komfortable langturer. Motoralternativer S 63 kommer med V8-motoren fra AMG GT og firehjulsdriftsystemet 4MATIC+ med 100 prosent variabel kraftdistribusjon mellom akslene.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |