[]
[] [firmabil.no] []

Mor og datter beste norske i klassisk rally


Knut Moberg d.e.
Tekst og Foto



Torhild og Tine Hallre vant den første spesialprøven i årets Rally Monte Carlo Historieque. De er også beste norske lag etter to prøver.

Valence – Det norske mor-datter laget kjører en eldre og meget velbrukt Volkswagen 1303. De kjører sitt andre Rallye Monte Carlo Historique sammen.

De vant den første spesialprøven – og ligger på en niende plass etter to kjørte prøver. De er beste norske lag – men det er lite som skiller de beste lagene.

Forholdene på prøvene var krevende med mye snø og is, og det ble til dels meget sporete. Bedre blir det ikke på de prøvene som skal kjøres de neste dagene.

Nå starter en runde med utgangspunkt i Valence, og deretter legger bilene ut mot Monte Carlo og de avsluttende nattetapper. Løpet avsluttes onsdag.

Bare biler produsert før 1980 kan delta i løpet, og biltypen må ha deltatt i Rallye Monte Carlo. Bilene er inndelt i tre klasser etter alder. De aller eldste bilene har lavere gjennomsnittshastighet.

Etter to kjørte spesialprøver leder tyskeren Michael Muller som kjører en Saab 900 EMS.

De norske lagene etter to kjørte prøver:

9) Thorild og Tine Hallre, Volkswagen 1303

12) Lars Lie / Henning Jørstad, Volvo 240

18) Egil Nicolaysen / Stein Røed, Porsche 911

25) Svein Åge og Kenneth Melbo Bergum, Porsche 911

31) Kjetil Engan / Bjørn Lie, Volkswagen Golf GTI

41) Knut Larsen / Terje Thorstensen, Volvo PV. De er nummer fem i klassen for de aller eldste bilene.

62) Bjørn Indahl / Kjell Kristoffersen, Porsche 911

154) Petter Granerud / Marianne Lie, Porsche 911

157) Ivar Moe / Bjarne Koren, Austin A40 Farina

175) Tommy Gofjeld / Stian Karlsen, Volvo 142

185) Valter Jensen / Monty Karlan, Porsche 911

186) Alf Helle / Ingar Carlsen, Triumph TR4

191) Bjørn Schage / Knut Fjerdingstad, VW Golf GTI

211) Frode Lund / Harald Faugstad, Austin Healey

212) Ingrid Moe / Renee Nordlie, Ford Cortina GT

281) Per Bjarne Simble / Tom Bjarne Fjeldstad, Saab 96

283) Bjørn Myhre / Olav Hauge, Peugeot 404


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: