Ford oppdaterer Edge
Ford Edge kommer nå til Europa i en oppdatert utgave – noe som blant annet innebærer ny dieselmotor. I tillegg til kosmetiske endringer i eksteriør og interiør skjer det tekniske oppgraderinger både med hensyn til drivlinjer og i utstyret som ivaretar sikkerhet og komfort for de som befinner seg inne i bilen. Blant utstyret inngår nå:
Andre førerassistanseteknologier som leveres på nye Edge er blant annet adaptive frontlys, blindsoneovervåkning, blendingsfrie fjernlys, intelligent fartsholder, trafikkskiltgjenkjenning, fotgjengeroppdagelse og varsel om kryssende trafikk. På lufta Du kan for eksempel låse opp og igjen bilen, fjernstarte den, sjekke kjøretøystatus som drivstoff- og oljenivå, samt lokalisere bilen. Opptil ti enheter kan kobles på Internett fra nye Edge WiFi-hotspot. Du får også live trafikkoppdateringer i navigasjonssystemet og hjelp til å finne raskeste alternative rute til ankomststedet dersom det oppstår kø foran deg. Nye Ford Edge kommer med muligheten for trådløs induksjonslading for kompatible enheter i bilens midtkonsoll. Fords infotainment-system SYNC3 er kompatibelt både med Apple Carplay og Android Auto, og kan stemmestyres med norsk tale. (saken fortsetter) Ny motor Den nye 2.0-liters Ford EcoBlue biturbo dieselmotoren i Edge varter opp med 238 hk og har ifølge Ford lavt drivstofforbruk i forhold til ytelser. Et høyt dreiemoment er til stede allerede ved lave turtall og sørger for jevn akselerasjon over et stort register. En helt ny 8-trinns automatgirkasse er tilgjengelig i kombinasjon med 238 hk-varianten. Nye Edge tilbys også med en 2-liters EcoBlue dieselmotor med 190 hk, 6-trinns manuell girkasse og firehjulsdrift. Den oppgradert SUV-en skal tilbys i tre utstyrsvarianter, en sporty ST-Line, en mer luksuriøs Vignale samt Titanium. Avhengig av variant vil både eksteriør og interiør i bilen endre karakter. Det er ifølge OFV registrert 130 nye Ford Edge hittil i år - ned fra 250 samme periode i fjor. Nye Ford Edge er klar for salg i Norge i løpet av første halvår 2019. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |