[]
[] [firmabil.no] []

Renault Trucks rigger seg for vekst


Brede Høgseth Wardrum
Foto: Renault Trucks



Med Gulsen Saritabak (bildet) som ny salgssjef og flere nye lastebilmodeller i løpet av 2019, håper Renault Trucks på et realt løft i tiden fremover.

La oss starte med den nye salgssjefen. Gulsen Saritabak er 34 år og har sin yrkesbakgrunn fra noe helt annet enn lastebilnæringen – nemlig dagligvarebransjen.

– Jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang, og har allerede noen ideer om hvordan vi skal ta Renault et steg videre, sier Saritabak.

I disse dager tar hun lastebillappen, samtidig som hun setter seg inn i bransjen og produktene.

– Det er mye å sette seg inn i. Å spekke en bil er komplisert, men rundt meg har jeg utrolig dyktige og faglig sterke folk, så jeg henger meg på de for å lære, fortsetter 34-åringen.

Vekstambisjoner
Volvos franske søstermerke har ambisjon om å selge 125 tunge lastebiler i Norge i år - opp 33 prosent fra fjorårets 94. I tillegg har de mål om 50 mellomtunge lastebiler og 175 varebiler av typen Master, noe som også er betydelig opp fra fjoråret.

– Vi opplever en betydelig vekst og etterspørsel etter nye biler, samtidig har vi tøffe vekstambisjoner. Da må vi utvide laget, sier Viggo Noreng, salgsdirektør i Renault Trucks Norge.

I tillegg til lansering av anleggsbilen K-range i løpet av våren, kommer de helelektriske modellene Master Z.E. og D-Range Z.E. i løpet av tredje kvartal (vårt tips: husk at Transport & Logistikk arrangeres på Norges Varemesse i september).

Nye sikkerhetsfunksjoner
For øvrig kommer Renault i disse dager med fem nye sikkerhetsløsninger på C og K-range.

  • Automatisk parkeringsbrems når føreren forlater hytta
  • Direkte utsyn med et vindu plassert i passasjerdøren, som gir sjåføren utsyn i riktig høyde i forhold til syklister og fotgjengere i denne blindsonen
  • Utvendig høyttaler som advarer syklister og fotgjengere når bilen skal ta en høyresving
  • Overvåkningskamera fra bilens blindsoner gir sjåføren god oversikt på bilens skjerm inne i bilen
  • Ultralydsensorer som registrerer myke trafikanter på passasjersiden, og advarer sjåføren med LED-lys og lyd

– Foreløpig er det kun C-range som har blitt solgt i Norge, men i løpet av våren får vi vår første K-range, en 6x6 anleggsbil. K-serien er robust og slitesterk og har en rekke spesialfunksjoner, sier salgsdirektør for Renault Trucks, Viggo Noreng.


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: