Comeback (med en hake)
Etter nærmere et års opphold kommer nå Mercedes C-Klasse tilbake som ladbar hybrid. Men det spørs om den blir like pop som forgjengeren, nå må du nemlig innom andre pumper når tanken skal fylles. Mercedes har byttet ut bensinmotoren i forgjengeren med en dieselbrenner. Det er nok pop for dem som kjører mange lange turer, men lite populært i norske storbyer. Nykommeren får elektrisk rekkevidde på opptil 55 kilometer etter WLTP-standarden. Den kan videre skryte av ytelser på 306 hk og 700 Nm. Takket være avgiftsfrihet får bilen en hyggelig prislapp på kr 474.000. – Ladbare C-Klasse var lenge en av våre største salgssuksesser. Endelig er den tilbake, og ved å kombinere eldrift med vår mest effektive dieselmotor kan vi tilby det beste fra to verdener; lavt forbruk på langkjøring og utslippsfri kjøring i byen, sier Audun Hermansen, PR- og informasjonssjef i Mercedes-Benz personbil hos Bertel O. Steen. Godt utstyrt Det som i stor grad skiller plug-in hybridene fra modellene med konvensjonell drivlinje er ifølge Hermansen mengden standardutstyr og ytelse per krone. Her er blant annet Avantgarde eksteriør, LED High Performance-lys, 9-trinns automatgir, ryggekamera, elektrisk bakluke og forvarming/-kjøling inkludert i prisen. Høye ytelser, lavt forbruk I den nyutviklede batteripakken er kapasiteten økt fra 6,4 kWt til 13,5 uten å ta opp mer plass takket være ny teknologi på batterifronten. Ved hjelp av en ny, vannavkjølt ombordlader er ladekapasiteten økt fra 3,6 kW til 7,4 kW, noe som gir vesentlig raskere lading. Bilene kommer til Norge i oktober men er allerede nå bestillingsklare.
Artikkel fra www.firmabil.no URL: |