Tar med dekkverkstedet til kundene
Mobilt Dekkverksted heter Dekkmanns nye servicekonsept. – Nå skal vi ta med oss dekkverkstedet til kunden, i stedet for at kunden må komme til oss, forteller flåtesjef hos Dekkmann, Milan Keckes. Konseptet er primært myntet på lastebileiere, anleggsentreprenører, busselskaper og bønder. – Vi vet at kundene er opptatt av kostnader, fleksibilitet og mobilitet. De forventer lokal ekspertise og god service, men samtidig enkle løsninger, besparende tiltak og oversikt over sine kostnader. Med vårt mobile verksted trenger ikke å kundene å bruke unødig tid på å komme til oss og vente på skift av dekk. Vi kommer dit hvor det passer dem, om det er på et stasjoneringssted, rasteplass, gård eller anleggsområde, forteller Keckes. Oppkoblet – På en terminal, for eksempel, kan det være flere kjøretøy som trenger å bytte eller reparere dekk, og da kan vi serve alle kjøretøyene på en gang når vi kommer på besøk med vårt mobile verksted. I tillegg til at lastebilen er utstyrt med det man trenger for å utføre de fleste dekkbytter og reparasjoner, er den også utstyrt med en iPad, slik at Dekkmann og kunden alltid er på nett via dekkadministrasjonssystemet Fleetfox. Starter på Sunnmøre – Våre dekkverksteder er fortsatt vårt viktigste møtepunkt med kunden, men vi tror samtidig på en fremtid hvor flere av kundene våre vil henvende seg til oss digitalt, og hvor vi er mer mobile. Den første fullverdige mobile dekkverksted er allerede satt i drift på Sunnmøre med basen i Ålesund og vi har allerede planer for ekspansjon for flere områder, avslutter Keckes. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |