MAN omorganiserer - skal rendyrke norsk ledelse
MAN Truck & Bus går bort fra felles salgsledelse for Norge og Sverige, og skal i stedet rendyrke de enkelte markedene. I en pressemelding opplyser selskapet at de har besluttet å tilpasse organisasjonen i Danmark, Norge og Sverige med øyeblikkelig virkning. Hovedformålet er ifølge meldingen «å være mer handlekraftig og fleksibel på det lokale markedet og oppnå en god kundeopplevelse på tvers av hele nettverket». I denne nye strukturen vil hvert marked bli styrt av en lokal salgsdirektør og en ettermarkedsdirektør, som for Norges del betyr salgsdirektør Lars B. Sand og ettermarkedsdirektør Annbjørn Vasdal. - Jeg ser frem til å arbeide med salg av alle typer MAN-kjøretøyer i hele landet. Det vil ha mange fordeler å ha en enhetlig lokal ledelse på plass, det vil gjøre det lettere å utnytte synergier på tvers av forretningsområder. Så nå er det bare å brette opp ermene og sette i gang, sier Sand. Sand har lang erfaring fra tungtransportbransjen og fra MAN i Norge. Han startet i 1996 med salg av hengere og påbygg. I 2004 startet han sin karriere i MAN, først som lastebilselger for MAN på Rudshøgda og fra 2015 som salgssjef for østlandsområdet. LES OGSÅ: Ny varebildirektør i MAN Truck & Bus Norge Salgsdirektøren vil samle alle salgsfunksjoner inklusive lastbils-, buss- og varebilssalg, samt salg av brukte kjøretøy og vil sammen med ettermarkedsdirektøren fungere som et lederteam. Ettermarkedsdirektøren forblir ansvarlig for MANs nettverk av egne filialer og private forhandlere. Tidligere har MAN organisert seg med felles salgsfunksjon på tvers av markedene i Norge og Sverige, hvilket ikke lengere vil være tilfellet. - Vårt hovedmål med den nye organisasjonen er et sterkt fokus på de enkelte markedene med to sterke lokale ledere med dyptgående markedskunnskap og beslutningskraft, forklarer Stefan Thyssen, administrerende direktør for MAN Truck & Bus Skandinavia. LES OGSÅ: Han er ny sjef for MAN i Norge, Sverige og Danmark Her er Thyssens krav til den nye organisasjonen: - Vi må være svært raske i beslutningsfaser, styrke samarbeidet på tvers av de forskjellige funksjonene og støtte våre kunder på best mulig måte. Ut over disse salgs- og ettermarkedsfunksjonene vil de lokale teamene bli understøttet av sterke supportfunksjoner i hele Skandinavia, som dekker områdene “Nettverk & kvalitet”, “Marketing”, “Finance & IT” og “HR & Digitalisering”, utdyper han. LES OGSÅ: Her er MANs nye generasjon i Norge Det nye ledelsetemaet vil se slik ut: Skandinavia Danmark Ettermarkedsdirektør Mikkel Christensen Norge Ettermarkedsdirektør Annbjørn Vasdal Sverige Ettermarkedsdirektør Christer Pettersson Supportfunksjoner Marketing Claus Lindholm Finance & IT Niels Müntzenberger HR & Digitalisering Larissa Knödler LES OGSÅ: Store nedbemanninger hos MAN Artikkel fra www.firmabil.no URL: |