V8 og spesialutgaver av Defender
Tradisjonen tro lanserer Land Rover nå Defender med kompressormatet V8. I tillegg kommer en spesialutgave med unike designelementer. Den kompressormatede V8-en har et slagvolum på fem liter og varter opp med 525 hestekrefter og et dreiemoment på 625 Newtonmeter. Det setter den nærmere 2,5 tonn tunge bilen i stand til å ta seg til hundre i løpet av 5,2 sekunder og videre til en toppfart på 240 km/t. Biler med V8 har en del unike detaljer i tillegg til V8-emblene, som to doble eksosrør, unike 22-tommers felger med satenggrå finsih, xenon-blå calipere og 20-tommers bremseskiver. Lydbildet gir deg trolig gåsehud – du får en smakebit i videoen nedenfor – enten du sitter inne i bilen er blir passert av en på landeveien, og lydbildet forsterkes ytterligere når du velger Dynamic på Terrain Response-systemet. Bilen kan leveres i tre lakkfarger – Carpathian Grey, Yulong White eller Santorine Black – den grå og den hvite med kontrast-farget tak i Narvik Black. Eksteriørdetaljer i Shadow Atlas er også inkludert. Innendørs i V8-modellene råder eksklusivt Ebony Windsor skinn i kombinasjon med semsket skinn og dekor i matt sort. Rattet er kledd med Alcantara og girskift-hendlene er utført i silkematt sort. (saken fortsetter) Velger du den eksklusive V8 Carpathian Edition leveres den i gråfargen med samme navn i kombinasjon med tak, panser og bakdør i Narvik Black. Eksteriøret er dekket med en beskyttende film som gir en semimatt overflate. Innendørs har spesialutgaven de samme detaljene som øvrige V8-modeller. Defender XS Edition er en annen spesialutgave som erstatter First Edition. Den er posisjonert over SE-modellene med unike eksteriør- og interiør-detaljer og finnes i både Defender 90 og den lange 110-utgaven. Defender XS Edition leveres i kombinasjon med P400 bensinmotor, P400e Plug-in Hybrid og D250 diesel mildhybrid. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |