[]
[] [firmabil.no] []

Null utslipp, maks fremkommelighet


Terje Ringen



Off-road entusiaster elsker Moab-ørkenen i Utah hvor de virkelige kan utfordre sine leketøy. Nå har GMC vært der med sin elektriske Hummer.

Vi har omtalt Moab flere ganger, det er blant annet der en haug Jeep-entusiaster samles ved påsketider hvert år. Mange av dem hadde nok stusset om de hadde møtt på de stillegående modellene som har vært der og testet nå.

For selv om GMC bygger en helelektrisk Hummer, er det ikke akkurat en bil som er bygget for rent gatebruk. Her skal du få terrengegenskaper som du forventer å finne i et beist som dette. Og attpåtil noen egenskaper du ikke har fått i fossildrevne off-roadere.

GMC Hummer EV settes i produksjon til høsten, så den nylig avholdte testen i Moab var viktig for å teste og kalibrere en rekke av bilens funksjoner. Litt frem i tid kommer det også en Hummer SUV.

Adaptiv luftfjæring, de ulike kjøremodiene, inkludert en-pedal-kontroll, e-4WD, eLockers, stabilitetskontroll, bakhjulsstyring, CrabWalk – den nye Hummeren er jo spekket med funksjoner som for første gang kombineres i en eldrevet off-roader.

Ingeniørene fremhever spesielt en-pedal funksjonen som svært hendig under terrengkjøring, siden det styrer både gasspådrag og bremsing i denne ene pedalen. Samtidig sørger funksjonen for maksimal regenerering.

Ta en titt på videoen – under den finner du tekniske data for Hummer EV

 

2022 HUMMER EV EDITION 1 PICKUP OFF-ROAD DRIVING SPECIFICATIONS

 

Standard Settings

Terrain Mode

Available Extract Mode

Wheelbase (in. / mm):

135.6 / 3445

135.6 / 3445

135.6 / 3445

Vehicle length (in. / mm):

216.8 / 5507

216.8 / 5507

216.8 / 5507

Width w/o mirrors (in. / mm):

86.7 / 2201

86.7 / 2201

86.7 / 2201

Width w/ mirrors (in. / mm):

93.7 / 2380

93.7 / 2380

93.7 / 2380

Max ground clearance (in. / mm):

10.1 / 257

11.9 / 302

15.9 / 404

Front overhang (in. / mm):

34.7 / 881

34.7 / 881

34.7 / 881

Rear overhang (in. / mm):

46.5 / 1181

46.5 / 1181

46.5 / 1181

Max approach angle (deg.):

41.5

44.3

49.7

Max departure angle (deg.):

31.6

33.7

38.4

Breakover angle (deg.):

22.3

25.4

32.2

Water fording depth (in. / mm):

26 / 660

28 / 711

32 / 813

Track width (in. / mm):

73.3 / 1863
(front and rear)

73.3 / 1863
(front and rear)

73.3 / 1863
(front and rear)

Turning circle – 2-wheel steering (ft. / m):

44.3 / 13.5

44.3 / 13.5

--

Turning circle – 4-wheel steering
(ft. / m):

37.1 / 11.3

37.1 / 11.3

--

Suspension travel (in. / mm):

13 / 330
(front and rear)

13 / 330
(front and rear)

--


Artikkel fra www.firmabil.no
URL: