Meca Tungbil sikter mot dobling av antall medlemmer
Meca Tungbil øker fra 12 til 17 medlemmer, mens ytterligere fem medlemmer er i ferd med å komme på plass. I januar meldte YrkesBil at Meca lanserte sitt nye konsept Meca Tungbil, og fikk både Bulder-kjeden og Falck med på laget. Da kjeden ble lansert hadde den 12 medlemmer, og målsettingen var å nå 50 verksteder innen utgangen av 2023. Nå er fem nye medlemmer på vei inn i kjeden: – Vi har fire til fem verksteder klare, der det eneste vi venter på er avsluttende signaturer, sier Michael Borg til YrkesBil. Han er salgssjef for tungbil i Meca Norway. – I tillegg har vi ytterligere rundt fem verksteder som vi er i konkrete forhandlinger med, fortsetter han. – Vi har besøkt alle aktuelle frie tungbil-verksteder i landet, og merker stor interesse, utdyper han, og legger til at ambisjonen er at Meca Tungbil skal bli Norges største frie verkstedkjede for tungbil og buss. LES OGSÅ: Team Verksted ruller ut nytt kjedekonsept Et av de siste verkstedene som har gått inn i kjeden er Akershus Tungbilservice i Enebakk. Verkstedet disponerer et moderne bygg på 2.400 kadratmeter med flere verkstedhaller spesiallaget for tungbil, egen vaskemaskin for tungbil, og dekkverksted. Verkstedet omsatte for 18,4 millioner kroner i 2019. – Vi har meget stor tro på slike komplette anlegg som vi har fått i Enebakk, sier Petter Myhre til YrkesBil. Han er Key Account Manager i Meca Norway, og det er han som har besøkt de fleste frie tungbilverkstedene i landet. – Fremtiden kan være at man får alle tjenester for tungbil på et sted. Vi vet at mange aktører har planer om ekspansjon og tungbilbransjen er i omstilling, understreker Myhre. Meca Tungbil-skiltet er allerede på plass på veggen hos Akershus Tungbilservice, som nå er det største medlemsverkstedet i Meca Tungbil. – Vi ser en stor fordel av å være en del av noe større, og bli mer synlige ut i markedet, ved å være med i Meca-kjeden, sier Gilberto Sanchez Enkerlin. Han er styreleder i Akershus Tungbilservice AS og daglig leder i Tom Wilhelmsen AS. Tungbilverkstedet eies av tre store transportaktører som samlet råder over en flåte på flere hundre lastebiler. Utgangspunktet var at verkstedet skulle serve eiernes egen bilpark, men de senere årene har verkstedet også i stadig større grad rettet seg mot eksterne kunder. – Ved å ha Meca i ryggen mener vi verkstedet vårt blir mer attraktivt hos eksterne kunder. I tillegg gir det oss bedre avtaler og vi blir del av et stort nettverk. Bileiere som har brukt Meca andre steder i landet vet at de kan komme til oss og få samme service som de er vant til, sier Enkerlin. Artikkel fra www.firmabil.no URL: |